×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز یک تراژدی یا پایان یک رویا: ایرج زیودار


«نون والقلم و مایسطرون» بر خلاف قاعده های بهداشتی و حتی قوانین و مقررات کشوری، مدارس کشور ۱۵ روز زودتر از موعد مقرر بازگشایی گردید. این تصمیم دولت تعجب همگان را برانگیخت. این تصمیم بدیع و بدعت جدید نه تنها بر خلاف مقررات کشوری صورت گرفت بلکه سنت آموزشی کشور «بازگشایی مدارس در اول مهر ماه » را زیر پا گذاشت و تمام دستورالعمل های بهداشتی پیرامون پیشگیری از ویروس کرونا را درنوردید که با هیچ عقل سلیم و منطقی قابل توجیه نمی باشد.

احتمالا هیات دولت تدبیر و امید خود فرزند دبستانی نداشته و از این بابت دغدغه ای پیرامون سلامتی فرزندانشان ندارند. اما این دلیل قرص و محکم و عامه پسندی نیست، زیرا آنان در قبال کل جامعه و ملت ایران مسئول بوده و بایستی پاسخگو باشند.

هرچند غرض و مراد آنها از این اقدام غیر کارشناسی قابل پذیرش جامعه نمی‌باشد. اما انگار آنان در این کشور زندگی نمی کند و مشکلات ویروس کرونا را شوخی گرفته اند. نیک می دانیم مشکلات اقتصادی کشور که دامنگیر دولت تدبیر و امید شده به آسانی قابل حل و فصل نمی باشد. اما تمام تلاش دولت معطوف به این موضوع شده که با بازگشایی مدارس اوضاع کشور را عادی جلوه داده تا شاید بر بعضی از مشکلات موجود چیره گردد. در حالی‌که این منطق و این قرائت در صورت صحت، یک اشتباه استراتژیک بسیار بزرگ بوده که دولت را در گرداب دیگری گرفتار خواهد کرد و به تبع آن مشکلات کشور بر دوش ملت سنگینی نموده و این انباشت مشکلات و نارسایی ها، سختی ها و مشقت های دیگری را بوجود خواهد آورد، به طوری که مشکلات موجود از سبد اقتصادی خانوار عبور نموده و به کاسه جان آنان و فرزندانشان همچنین معلمین ریخته خواهد شد.

در سنوات گذشته بخش اعظمی از بار آموزشی فرزندان بردوش خانواده‌ها بود، به طوری که اگر نگوییم از مدارس بیشتر به آموزش فرزندان شان می‌پرداختند کمتر هم نبود. اکنون که اپلیکیشن شاد و آموزش آنلاین و اینترنتی تا حدودی به کمک آموزش و پرورش و همچنین اکثریت خانواده ها آمده است. فلذا بابت آموزش دانش آموزان جای نگرانی زیادی وجود ندارد به طوری که می‌توانند از ظرفیت‌های موجود و با قدری کمک دولت و با در اختیار گذاشتن تبلت و اینترنت رایگان این نقیصه را تا حدود زیادی برطرف نمود.

باید گفت اگر سلامت جامعه مهم است پس چرا دولت اصرار به بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دارد؟ این موضوع برای ملت قابل توجیه نمی باشد! امیدواریم دست اندرکاران محترم به خود آمده و با خرد جمعی و کمک گرفتن از نظر کارشناسان ذیربط تصمیمی اتخاذ نمایند که منافع کشور و سلامتی دانش آموزان کشور تامین گردد./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false