×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
درمان آسیب‌های نخاعی با ایمپلنت سلول‌های بنیادی عصبی


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ محققان توانستند سلول‌های بنیادی عصبی را مستقیما در محل آسیب‌های نخاعی موش‌ ایمپلنت کنند و سلول‌های ایمپلنت شده پس از رشد در محل جراحت و پرکردن آن، عملکرد سیستم عصبی جانور را شبیه‌سازی کردند و موجب بازیابی عملکردهای حسی و حرکتی شدند.

در تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا سن دیه گو با استفاده از جدیدترین فناوری‌های موجود، فعالیت و جمعیت نورون‌ها در محل ایمپلنت با استفاده از نور اندازه‌گیری و مشخص شد حتی با فقدان تحریک مستقیم، نورون‌های پیوندی عملکردی مشابه شبکه عصبی عادی موش در محل ایمپلنت دارند.

محققان برای بررسی بیشتر موضوع، مغز موش را برای سیگنال‌دهی به سلول‌های پیوندی تحریک کردند و این سلول‌ها واکنش نشان دادند. به اعتقاد محققان نتیجه این آزمایش نشان می‌دهد که این شبکه‌های عصبی جدید، اتصالات سیناپسی فعال را که معمولا موجب حرکت اندام‌ها می‌شوند، در اختیار دارند. این شبکه‌های عصبی توسط نور و فشار روی اندام‌ها نیز تحریک شدند.

به اعتقاد محققان نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که پیوند سلول‌های عصبی دارای قابلیت بالایی در سازگاری با شبکه‌های عصبی مانند نخاع و عملکرد یکپارچه با این سیستم‌ها دارند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Cell Stem Cell منتشر شده است.

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false