×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آزادراه اراک-خرم آباد، بروجرد را به بن بست می کشاند



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکری شفاهی، از به حاشیه رفتن بروجرد در پی احداث آزادراه اراک-خرم آباد و بروز مشکلات عدیده اقتصادی برای این شهر انتقاد کرد.

فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکری شفاهی، از به حاشیه رفتن بروجرد در پی احداث آزادراه اراک-خرم آباد و بروز مشکلات عدیده اقتصادی برای این شهر انتقاد کرد.
فاطمه مقصودی در جلسه علنی یکشنبه ۲۶ مردادماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: مشاهده سیل بنیان‌کن فقر نه نیازی به تحقیق دارد و نه مشاجره اثبات، تنها کافی است بعضی از تصمیمات غیرکارشناسی و بی‌تجربگی برخی از مسئولان را در یک سری از پروژه‌ها ببینیم.
وی گفت: بروجرد دومین شهر استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران در کنار دشت حاصلخیز سیلاخور و در دامنه کوه‌های زاگرس از گذشته‌های دور تا امروز واقعیت ویژه ارتباطی در مسیر شاهراه تهران–جنوب با جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفر با معضل بزرگ آزادراه خرم آباد–اراک به مشکلات عدیده اقتصادی دچار شده است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دست رفتن زیرساخت‌ها و اعتبارات و منابع عمومی، مطرود شدن دومین شهر بزرگ استان، فرار سرمایه و سرمایه‌گذار، مهاجرت نیروهای انسانی جویای کار و حتی شاغلان، افزایش بیکاری و فقر، کاهش جمعیت، نابودی کشاورزی، صنعت و اقتصاد، تعطیلی اکثر پروژه‌های عمرانی و فرهنگی، عدم توسعه شهری و ایجاد مشکلات اقتصادی-اجتماعی تنها گوشه‌ای از ضرر این آزادراه است که شهر بزرگ من را ندیده و از کنارش با بی‌رحمی عبور کرده است.
مقصودی تأکید کرد: این ناکارآمدی نشان می‌دهد که یک چنین شهری با این ظرفیت نباید بن‌بست و راه ارتباطی آن با بقیه شهرها قطع شود.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راهکار اتصال راه‌آهن دورود- بروجرد-ملایر و احداث ۴ خط اصلی از آزادراه لرستان، مسیر بروجرد به ملایر و استان همدان و اتصال بروجرد به کریدور شرق به غرب است.تین نیوز

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false