×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آزادراه خرم‌آباد_بروجرد آماده افتتاح شد



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ آزادراه خرم‌آباد – بروجرد به عنوان بخش مهمی از آزادراه سراسری خرم آباد – اراک فردا دوشنبه ۱۱ مرداد با حضور مسوولان ملی و استانی افتتاح می‌شود.

قطعات احداث شده این آزادراه در حوزه استان لرستان ۶۷ کیلومتر طول دارند و با مشارکت ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و ۶۰ درصدی دولت ساخته شده است و بنا بر اعلام استانداری روز ۱۱ مرداد بهره برداری می شود. 
تکمیل بخشی از کریدور ترانزیتی بندر انزلی، آستارا و نوشهر به بندر امام خمینی(ره)، روان‌سازی ترافیک عمومی به منظور پوشش تردد روزانه ۲۰ هزار وسیله نقلیه در سال اول افتتاح طرح، رفع گره‌های ترافیکی در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم‌آباد، ایجاد بستر مناسب حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و جابجایی مسافر از طریق آزادراه، کاهش آلایندگی محیط زیست، کاهش طول مسیر به میزان بیش از ۳۰ کیلومتر، کاهش زمان سفر به میزان ۴۳ دقیقه و کاهش نقاط حادثه‌خیز از جمله اهداف این طرح است.
عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد – بروجرد – اراک به طول ۱۳۵ کیلومتر از سال ۹۳ آغاز شده است و به گفته مسوولان استان و کشور، این طرح علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش سوخت، اولین آزادراه ۶ خطه کشور است که تونل آن هم به طول سه هزار و ۲۰۰ متر ۶ خطه می باشد.
این آزاد راه در چهارقطعه احداث شده که قطعه اول از بروجرد تا اراک بوده و سه قطعه دیگر در حوزه استحفاظی لرستان اجرا شده است، این طرح جزو پروژه‌هایی است که دولت روی آن متمرکز شده که طول مسیر هر قطعه بطور میانگین بین ۲۲ تا ۲۵ کیلومتر و در مجموع قرارداد این پروژه یکهزار میلیارد تومان بوده است.
متاسفانه به دلایل مشکلات اقتصادی کشور، ردیف اعتبار آزادراه خرم آباد – بروجرد در سال ۹۸ تخصیص داده نشد اما پارسال ۶۰ میلیارد تومان به طرح تزریق و به گفته خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت معادل تولیدی پنج کارخانه در محل استفاده شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تیرماه امسال در بازدید از طرح آزادراه خرم‌آباد – بروجرد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای احداث آزادراه با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد هزینه شده است و ارزش به روز آن تا ۶ هزار میلیارد تومان نیز برآورد می شود.
به گفته خیراله خادمی این آزادراه  که بخشی از آزادراه خرم آباد – اراک است یکی از مهم‌ترین آزادراه ها در کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: تمامی گردنه ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم آباد به سمت بروجرد با بهره برداری از آزادراه جدید رفع می شود و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی زمان و ۳۵ کیلومتری مسافت انجام خواهد پذیرفت.
طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false