×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آیا آرایش سیاسی جدیدی در خاورمیانه در حال شکل گیری هست؟ مجتبی کلانتری فعال سیاسی و اجتماعی

هر کشوری در سیاست ملی، منطقه ای و بین‌المللی براساس منافع خود تصمیم می گیرد و براساس خرد جمعی در همان زمان تصمیمات خود را اجرایی می کند. در ایران تصمیمات اصلی و اساسی در شورای عالی امنیت ملی که همه مقامات و نخبگان تاثیر گذار در اداره کشور در آن حضور دارن با حوادث برخورد و چگونگی اداره آن از فعل به عمل در می آید.

در موضوع افغانستان قطعا سپاه قدس و معاونت برون مرزی و بین الملل وزارت اطلاعات اشراف کاملتری از دیگران به موضوع افغانستان دارند، ما نمی‌توانیم به بهانه اینکه ممکن است طالبان به ایران حمله کند خود را درگیر جنگی طولانی و فرسایشی کنیم! افغانستان سرزمین موهومات است که دو ابرقدرت شرق و غرب یعنی شوروی سابق ده سال و آمریکا بیست سال نتوانستن در آن دوام بیاورند و با شکست از این کشور خارج شدند، از طرفی مشترکات تاریخی، فرهنگی، زبانی و نیاز متقابل ما و افغانستان قطعا مانع جنگ خواهد شد.

افغانستان به هیچ دریای آزادی راه ندارد و عمده واردات آن از طریق ایران و از بندر چابهار انجام می گیرد. اگر ایران ده روز مانع واردات افغانستان از خاک خود شود، قطعا قحطی آن کشور را فرا خواهد گرفت، از طرفی هماهنگی کامل ایران، روسیه و چین در آسیا قطعا مانع اجرای سیاستهای آمریکای متواری شده از این کشور می شود.

تمام تلاش غرب و صهیونیست ها دور کردن ایران از غرب آسیا جهت حفظ پایه های لرزان اسراییل و همچنین توجه دادن نیروهای مقاومت به شرق افغانستان است و ایران گول این بازی را نخواهد خورد! به موازات دیوار کشی ترکیه، ایران هم در حال تکمیل پازل خود در منطقه است، در هم کوبیدن گروههای تروریستی در کردستان عراق بازی در نطفه خفه کردن پازل‌های اسراییل و آمریکاست و قطعا اگر تحرکی از طرف طالبان علیه کشورمان انجام شود، برای آن هم در خود سرزمین افغانستان نسخه پیچده شده وجود دارد.

درنهایت رقابت هند با پاکستان جهت بازی در این منطقه را هم به آن اضافه کنید، قطعا ایران پیروز بازی جدید آمریکا و اسراییل در غرب آسیا می باشد، همانگونه که تا کنون مانع از ایجاد خاور میانه جدید در این منطقه شده است۰/ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false