×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ابتلا به تب مالت در لرستان بیشتر از میانگین کشوری است


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه آمار مبتلایان به تب مالت در استان نسبت به سایر نقاط کشور بالاتر است، گفت: در حال انجام واکسیناسیون دام‌ها و همچنین توزیع بروشور و آموزش به دام‌داران هستیم.

مصطفی زبردست، مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار داشت: به‌واسطه تلاش‌های همکاران در بخش خصوصی و دولتی، امسال اپدیمی خاصی از بیماری در بین دام، طیور و آبزیان مشاهده نشد ولی در مورد بیماری‌های مشترک بین دام و انسان هنوز مشکلاتی داریم.
وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به تب مالت در لرستان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است، افزود: برای جلوگیری از گسترش بیماری در حال انجام واکسیناسیون دام‌ها و همچنین توزیع بروشور و آموزش به دام‌داران هستیم کمااینکه بخشی از این تب مالت مربوط به کشتارهای غیرمجاز در ورودی‌های شهر است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه به دنبال توزیع عادلانه خدمات حتی به دور افتاده‌ترین نقاط کشور هستیم، عنوان کرد: در مناطق دورافتاده استان مانند شول‌آباد و هفت چشمه نورآباد پست‌های دامپزشکی داریم ضمن اینکه یک تقویم کاری برای پیشگیری از بیمارهای واگیر دار در نظر گرفته ‌ایم که واکسیناسیون‌ها طبق این تقویم توسط واحدهای ما در بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در بیشتر موارد ما خودمان به ارباب رجوع مراجعه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نحوه تعامل با عشایر براساس یک برنامه زمان‌بندی است که عملیات واکسیناسیون طبق این زمان‌بندی برای دام‌های عشایری انجام می‌شود.
زبردست تصریح کرد: در حال حاضر عملیات لیبلینگ در سطح استان در کشتارگاه‌ها در حال انجام است تا مصرف کننده وقتی به یک قصابی مراجعه می‌کند بداند گوشتی را که می‌خواهد خریداری کند دارای چه کیفیتی است.
وی با بیان اینکه از دو لیبل استفاده می‌کنیم، ادامه داد: لیبل قرمز رنگ برای بره و بزغاله زیر یکسال و گوساله زیر سه سال استفاده می‌شود و لیبل سفید و سیاه نشان دهنده این است که دام دارای سن متوسط است و نیز درحال طراحی لیبل زرد رنگی هستیم که برای دام‌هایی با سن بالاتر به کار می‌رود.
مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه متأسفانه چندسالی است که پدیده پیرکشی اتفاق می افتد، گفت: در حال حاضر دام جوان را از استان ما خارج می‌کنند و دامی که سن بالاتری دارد به استان وارد می‌شود یعنی دام‌های جوان به استان‌هایی که برخوردارند می‌رود و در آنجا کشتار می‌شوند که در حال حاضر با پیگیری‌هایی که انجام شده سعی کرده‌ایم تا حدودی جلوی این اتفاق را بگیریم.منبع:بازار/mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false