×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ادامه فصل سوم کاوش در غار «کلدر» خرم‌آباد از امروز چهارشنبه

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از ادامه فصل سوم کاوش در غار «کلدر» خرم‌آباد از امروز چهارشنبه تا ۲۰ تیرماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پژواک لرستان، سید امین قاسمی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از ادامه فصل سوم کاوش در غار کلدر خرم آباد از امروز خبر داد و گفت: در پی انجام فصل سوم کاوش در غار کلدر و نتایج چشمگیر حاصل از کاوش بخصوص کشف بخشی از جمجمه انسان هوشمند در این غار و با توجه به اتمام زمان مجوز صادر شده برای کاوش در غار کلدر، به منظور تکمیل مطالعات رایزنی لازم برای تمدید مجوز صادر شده آغاز شد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده از طرف این اداره کل مجوز ادامه کاوش در این غار از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور صادر شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: ادامه فصل سوم کاوش در غار کلدر با اهداف دستیابی به گاهنگاری ادوار استقراری این غار، تلاش برای دستیابی به دیگر قطعات آناتومی انسانی مشکوفه، پی بردن به محتوای نهشته های گل اخری و نهایتاً درک بیشتر دوره های استقراری و جایگاه هر دوره فرهنگی در لایه نگاری انجام می گیرد.

قاسمی یادآور شد: مجوز ادامه فصل سوم کاوش در غار کلدر خرم آباد به سرپرستی دکتر بهروز بازگیر تا ۲۰ تیرماه سال جاری تمدید شده است.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false