×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ارتباط با معمولان کاملا قطع شد

استاندار لرستان با بیان اینکه خسارت‌ سیلاب به لرستان بسیار جدی است گفت: جاده دسترسی به ۲۰۰ روستای استان بر اثر وقوع سیلاب تخریب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان، سید موسی خادمی ظهر در ارتباط مستقیم با رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس اظهار کرد: پیش‌بینی بارش ۶۰ میلی‌متری باران را در سطح استان برای امروز داریم و تأکید بر این است که در دو شهرستان خرم‌آباد و پلدختر مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: خرم‌آباد رودخانه خرم رود و چندین رودخانه دارد که در مرکز و درون شهر عبور می‌کنند و زمانی که حجم از دبی بالا بزند وارد شهر و منازل مردم خواهد شد.

استاندار لرستان عنوان کرد: در پلدختر نیز رودخانه کشکان وجود دارد، کاری که از ابتدا برای این وضعیت پیش‌بینی کرده‌ایم این بوده که تلاش شود از طریق ایجاد حفاظ‌های جدید و نیوجرسی تا حد امکان جلوی ورود آب و عبور آب را از دیواره رودخانه‌ها بگیریم و اگر اتفاقی رخ داد سریعاً اقدامات امداد و نجات را انجام دهیم.

وی بیان کرد: از قبل اطلاع‌رسانی شده که منازل اطراف رودخانه‌ها تخلیه شود که خوشبختانه این اقدام انجام‌شده است؛ در حال حاضر بارندگی خوبی در سطح استان داریم، هنوز سطح رودخانه‌ها بالا نیامده و پایین‌تر از سطح روز گذشته است.
خادمی تصریح کرد: در رودخانه کشکان حجم عمده‌ای از آب تولیدی استان جمع‌آوری و از این رودخانه عبور می‌کند که متأسفانه سد تنظیمی و نگه‌دارنده آب در بالادست وجود ندارد و جز سرشاخه‌های اصلی کرخه است.

وی گفت: اتفاق دیگری که کمک کرده این است که در مابقی شهرستان‌ها به‌جای بارندگی بارش برف راداریم که به کاهش روان آب کمک کرده است؛ تاکنون مشکل خاصی وجود ندارد و آن‌گونه که پیش‌بینی‌شده تا ساعت ۱۴بارندگی‌ها پایان می‌یابد و مشکل اصلی ما خسارت‌های باقی‌مانده از روز گذشته است.

استاندار لرستان اظهار داشت: خسارت‌ها بسیار جدی است به‌طوری‌که حدود ۲۰۰ روستا جاده، ۵۸ روستا برق و ۸۳ روستا آب ندارد؛ ارتباط شهر معمولان کامل قطع‌شده و تلاش در راستای بازگشایی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر امکان پرواز بالگرد وجود ندارد و پیگیر هستیم به‌محض اینکه شرایط آماده شود درخواست بالگرد کنیم، در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد ولی اگر این شرایط ادامه پیدا کند ممکن است در بحث آب یا سوخت دچار مشکل شوم.

خادمی عنوان کرد: اگر بعدازظهر هوا بهتر شود و سطح آب پایین بیاید تلاش می‌شود جاده‌های اصلی را بازگشایی کنیم، بزرگ‌ترین مشکل شهر پلدختر و خرم‌آباد به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از حیث تلفات انسانی است که ممکن بود رخ دهد.

وی بیان کرد: باید پیگیری کنیم خسارت‌ها برآورد وامداد رسانی را به این مناطق انجام دهیم، اکثر شهرهای شرقی ازجمله الیگودرز، ازنا، بروجرد و الشتر برف شدید داریم و در خیلی از جاده‌ها راه‌بندان است.

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز در این ویدئو کنفرانس اظهار داشت: مبنا بر روی بدبینی گذاشته شود و اینکه ممکن است دوباره رودخانه‌ها طغیان کنند؛ اقدامات و هشدارها به مردم به‌ویژه مسئله جان مردم بسیار مهم است که بر این مبنا باید حرکت کنید.

وی افزود: از صداوسیما باید تشکر شود که در این چند روز تلاش مجدانه‌ای داشته و خبررسانی صداوسیما و هشدارهایی که داده بسیار مهم است و با همین توان برای خبررسانی و هشدار دهی ادامه دهد و ارتباطاتی که برای مردم مهم است اطلاع‌رسانی شود تا مردم مطلع شوند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: وزارت نیرو وزارت راه باید بیشترین تلاش خود را برای روستاها و مناطقی که مشکل‌دارند انجام دهند.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false