×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ارز ۴۲۰۰ فقط برای ۵ قلم کالا



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این سوال که اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برخی کالاها در دو سال اخیر مفاسد زیادی را به دنبال داشته و آیا دولت تصمیم دارد همچنان این ارز را برای واردات اختصاص دهد یا خیر؟ با بیان این که دولت این راه را ادامه خواهد داد، تصریح کرد: هم اکنون پنج قلم کالای اساسی و ضروری که همگی نهاده و مواد اولیه تولید هستند مانند کنجاله سویا، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و روغن خام  ارز ۴۲۰۰ دریافت می‌کنند.

ربیعی تاکید کرد: تمام وارد کنندگان با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص هستند و فرایند ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص کاملا شفاف است و همه دستگاه های مسئول و دستگاه های نظارتی به راحتی و به صورت سامانه ای می توانند از دریافت کنندگان ارز و رفع تعهد آن ها آگاهی داشته باشند و کنترل و نظارت کنند.وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص  حمایت دولت از بازار سرمایه و‌ تقویت برخی نمادهای شاخص‌ساز گفت: برنامه دولت حمایت، تقویت و تعمیق بازار سرمایه است و در قالب ETF  ها متوقف نمی ماند.
خبرنگاری از سخنگوی دولت درباره جزئیات طرح جدید رئیس جمهور موسوم به «نقشه راه اقتصادی» پرسید که ربیعی در پاسخ گفت: یکی از موارد مهم نقشه راه اقتصادی، پیشگیری از تکانه ها و فشارهای اقتصادی ناشی از کسری بودجه به اقتصاد و زندگی مردم خواهد بود. بنابراین تامین منابع جایگزین درآمد نفتی برای جبران کسری بودجه بدون پول پرقدرت بانک مرکزی در نقشه راه طراحی شده و امید داریم با اجرای این بخش بتوانیم سال آخر دولت را با مهار و کاهش تورم پشت سر بگذاریم.

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false