×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
استاندار لرستان: استحکام بخشی اساسی قلعه فلک الافلاک در دستور کار قرار گرفته است


استاندار لرستان در بازدید از روند مرمت قلعه فلک الافلاک خرم آباد اظهار داشت: جهت استحکام بخشی اساسی این بنای خاص، تاریخی و ارزشمند اعتبارات استانی محدود بوده و قطعا نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم.

دکتر خادمی با اشاره به استقرار این بنای تاریخی- فرهنگی بر روی صخره عنوان کرد: استحکام بخشی این بنا امری تخصصی و دشوار بوده که هم اکنون به همت اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان کار مطالعاتی آن در حال انجام است و با شروع پروژه ای کارشناسی شده کار اتصال و استحکام بنای قلعه فلک الافلاک بر روی صخره مذکور محقق شود.
استاندار لرستان با اشاره به قدمت قلعه فلک افلاک و اینکه از گذشته دارای ترکهای جزیی بوده، خاطر نشان کرد: متاسفانه بر اثر زلزله ۵/۱ ریشتری اردیبشهت ماه سالجاری برخی از آثار تاریخی استان لرستان از جمله دو مورد از کنگره های قلعه فلک الافلاک دچار آسیب شد که با پیگیری های به عمل آمده کار مرمت اضطراری این سازه ارزشمند در دستور کار قرار گرفت.
خادمی افزود: از سوی استانداری لرستان جهت مرمت اضطراری این قلعه مبلغ اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شد و با ارائه گزارش و پیگیری کارشناسان میراث فرهنگی، یک‌ شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی، عهده دار مرمت اضطراری ترکهای ناشی از زلزله شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده کار مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک اتمام یافته و در گام بعدی ان شالله پیگیر استحکام بخشی اساسی قلعه خواهیم بود./روابط عمومی استانداری لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false