×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اعزام ۱۲ هزار راهدار، راهساز و پیمانکار به لرستان

وزیر راه و شهرسازی از اعزام ۱۲ هزار راهدار، راهساز و پیمانکاران به لرستان و خوزستان خبر داد و گفت: تهیه ضوابط فنی جدید برای بهسازی راه‌ها و احداث پل‌های جدید در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پژواک لرستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی که به منظور بازدید از مناطق سیل زده به استان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است ضمن بازدید از برخی از محورهای شهرستان کوهرنگ در آن استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده‌ها و پل‌های بیشماری در استان به علت حجم گسترده بارش‌ها آسیب دیده‌اند. با این حال، راهداران در استان مشغول به فعالیت شبانه‌روزی هستند تا هرچه سریع‌تر راه‌های این شهرستان و سایر نقاطی که درگیر سیلاب شده اند، پاکسازی شوند.

وزیر راه و شهرسازی، ایمن‌سازی هرچه سریع‌تر راه‌ها و جاده‌ها در برابر نفوذ و نشت آب و آب‌شستگی را از مهمترین اولویت‌های در دستور کار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و افزود: در حال حاضر کشور از خشکسالی خارج شده است. با خروج از دوران خشکسالی و ورود به دوران ترسالی نیاز است تا جاده‌ها تغییراتی در بخشی مقاطع داشته باشند که در بحث زیرساخت‌ها به آن توجه خواهیم کرد. همچنین در بحث پل‌ها و آب روهایی که از بین رفته اند و خسارت ۱۰۰ درصدی دیده اند، جایگزینی در دستورکار است.

اسلامی استان چهارمحال و بختیاری را در اولویت بازسازی‌ها عنوان کرد و گفت: بعد از مصوبه دولت، مقرر است تا در فهرست کل خساراتی که برآورد کرده ایم استان چهارمحال و بختیاری را در اولویت قرار دهیم و با تهیه برنامه‌ها و نقش‌های فنی، و تهیه و نصب و انتخاب پیمانکار عملیات بازسازی را شروع کنیم.

وی در خصوص برنامه‌هایی که وزارت راه و شهرسازی در استان‌های خوزستان و لرستان دارد نیز، توضیح داد: همکاران ما در سطح معاون وزیر و مدیران ارشد از بدو وقوع سیل در کشور و به ویژه در لرستان و خوزستان حضور میدانی فعال داشتند و تعدادی از آنها هنوز برای عید نوروز به خانه‌های خود نرفتند و به صورت آماده باش بودند.

عضو کابینه دولت دوازدهم اعلام کرد: حدود ۱۲ هزار نفر از کارکنان وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهداری و راهسازی به علاوه پیمانکاران ما که در سطح کشور بودند، ماشین آلات خود را به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان گسیل کرده‌اند.

اسلامی افزود: هم‌اکنون در استان لرستان بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات را وزارت راه و شهرسازی برای امدادرسانی تحت اختیار دارد. فقط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنها در شهر پلدختر ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات دارد و اینها در حال فعالیت هستند تا بتوانند راه‌هایی که تخریب شده اند را بازگشایی و بازسازی کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی با حضور گسترده ای که با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در اختیار دارد، ایمنی عبور و مرور را در مسیرها فراهم کند و با تهیه دستورکارهای فنی جدیدی که برای بهسازی راه‌ها و احداث پل‌های جدید در دستور کار دارد، شرایط متفاوتی را برای آینده با حجم بارش‌ها به وجود بیاوریم.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false