×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اعلام شرایط بحرانی حریق در ۵ شهر لرستان



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: شهرهای خرم‌آباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر و رومشکان طبق آمار ۱۰ ساله از جمله مناطق بحرانی در زمینه حریق جنگل محسوب می‌شوند.

شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار داشت: آموزش های لازم برای مقابله با آتش سوزی به روستاییان ضروری بوده و باید تجهیزات موردنیاز برای مهار حریق را نیز در اختیار آنها گذاشت.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه بیشتر حریق ها در مناطق صعب العبور و دور افتاده به وقوع می پیوندد بنابراین استقرار بالگرد یکی از نیازمندی های اصلی منابع طبیعی در استان است.
نجفی خواهان جذب اعتبار برای تجهیز پایگاه اطفاء حریق استان، احداث آتش بُرهای بیشتر، خرید دمنده و پرداخت حقوق معوقه دیده بانان شد.
وی گفت: شناسایی نقاط ضعف، برنامه ریزی مدون، تجربه از نقاط ضعف گذشته، ساده نگرفتن حریق، نظارت بر عملکرد و استقرار دیده بان ها، داشتن اطلاعات درست، مدیریت صحیح و شناسایی عوامل در پیشگیری از حریق موثر است.
وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت حساس کنونی که احتمال آتش سوزی در عرصه های ملی قوت گرفته، سرعت عمل و حضور به موقع نیروها در اطفا حریق بسیار حائز اهمیت است.
نجفی بیان کرد: مهمترین چالش در فصل حریق جنگلها عدم پایش درست است که برای صیانت از این ذخایر ملی باید این ضعف برطرف شود.
۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در جنگل‌های استان شناسایی که تاکنون برای ۷۰ نقطه تجهیزات و امکانات در نظر گرفته شده است.ایرنا

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false