×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش۱۴۰۰درصدی کشفیات شیشه/ ۷۰درصد زندانیان مجرم مواد مخدر هستند

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از افزایش ۱۴۰۰ درصدی کشف ماده مخدر شیشه در کشور خبر داد.

به گزارش پژواک لرستان، سردار ناصر اصلانی ظهر امروز چهارشنبه در ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه امروز مواد مخدر یک تجارت است، امروز تجارت مواد مخدر صنعتی است که نه مرز می شناسد و نه ملیت اظهار داشت: از تمام ملیت ها در تجارت مواد مخدر حضور دارد و باندهای جنایت های مواد مخدر به صورت چند ملیتی اداره می شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی کشور ایران صرف هزینه های مبارزه با مواد مخدر می شود، تصریح کرد: این ۱۱ درصد می تواند در خدمت بخش های مختلف آموزش، درمان و… کشور قرار گیرد در صورتیکه همه باهم برای مبارزه با مواد مخدر بسیج شویم و سطح شیوع و ورود مواد مخدر به کشور را کاهش دهیم.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد زندانیان ما مجرمین مواد مخدر هستند، افزود: ۴۰ درصد این افراد به صورت مستقیم و ۳۰ درصد به صورت غیرمستقیم درگیر با جرایم مواد مخدر بوده اند.

سردار اصلانی با اشاره به اینکه به دنبال تهدیدات مواد مخدر، تهدیدات اقتصادی نیز هست، منشا جرایمی همچون زورگیری، طلاق، کلاهبرداری، قتل های پیچیده و… مواد مخدر است، گفت: اینکه امام راحل فرمودند مواد مخدر ام الجرایم است دقیقاً امروز مشاهده می کنیم که ده ها جرم به دنبال مواد مخدر رخ می دهد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر جهان را ما داریم کشف می کنیم، تصریح کرد: تحریم های شکل گرفته روند کشفیات و مبارزه با مواد مخدر را دچار مشکل کرده است که این امر نه تنها ضررش به کشور ما می رسد بلکه به اروپایی ها هم می رسد؛ اما اینها تنها به دنبال پول هستند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین آمار شیوع شناسی مواد مخدر کشور در سال ۹۶، بالغ بر ۵.۴ درصد افراد ۱۵ تا ۶۴ سال در معرض تهدید مواد مخدر هستند؛ این آمار در لرستان ۴.۸ درصد است.

سردار اصلانی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار نفر در کشور مواد مخدر مصرف می کنند و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر غیرمستقیم مواد مخدر مصرف می کنند، اظهار داشت: آمار زنان معتاد رو به افزایش است و ۱۵۶ هزار نفر زن معتاد در کشور داریم.

وی از افزایش ۱۵۵ درصدی کشته شدن اشرار در رابطه با مواد مخدر خبر داد و گفت: بیش از ۵۲ هزار و ۳۵۶ نفر دستگیری در این حوزه داشته ایم.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین از افزایش ۱۴۰۰ درصدی کشف شیشه در کشور خبر داد و اظهار داشت: کشور افغانستان تولید ماده مخدر شیشه نداشت اما از سال گذشته شروع کرده است.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false