×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
انهدام ۴۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در لرستان



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: در سه ماهه اول امسال در راستای مبارزه با موادمخدر ۴۱ باند تهیه و توزیع موادمخدر منهدم و ۱۶۷ نفر معتاد، قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شدند.

محمود آشناگر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با بیان اینکه مواد مخدر یکی از معضلات اجتماعی است که در کل جهان گریبانگیر همه مردم شده است، اظهار داشت: ایران به‌دلیل همسایگی بزرگترین تولید کننده مواد مخدر، بیشتر از سایر کشورها در گیر این موضوع است که در راستای مبارزه با مواد مخدر سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز نیروی انتظامی و سایر نیروهای کاشف در کشور داریم و در استان لرستان ۳۶ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام اسلامی شده است.
وی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در کشور افزود: سال گذشته ۹۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است که طی ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و بیش از ۹۰ درصد کشفیات تریاک دنیا در ایران انجام می‌شود که نشان‌دهنده عمق فاجعه و جدیت نظام در برخورد با سودگران و توزیع‌کنندگان مرگ است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان عنوان کرد: سال گذشته مجموع کشفیات مواد مخدر در استان لرستان شش هزار و ۵۱۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر بوده است.
وی بیان کرد: طی سه ماهه اول امسال در استان تاکنون دو هزار و ۲۰۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف، ۴۱باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و همچنین هزار و ۱۶۷ نفر در سطح معتادان، قاچاقچیان، خرده فروشان دستگیر شده است.
آشناگر گفت: در بحث درمان سال گذشته ۶۳۵ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری و تحویل ماده ۱۶ معرفی شدند که از این تعداد ۵۴۸ نفر مرد و ۸۷ نفر زن هستند و همچنین از این تعداد ۳۳۱ نفر معادل ۵۲ درصد در شهرستان خرم‌آباد هستند.
وی با بیان اینکه بیشترین مواد مخدر مصرفی در استان لرستان تریاک و هروئین است، تصریح کرد: در استان لرستان ۳۸ کمپ مجاز ماده ۱۵ و ۱۳ کمپ غیر مجاز در سطح استان مشغول فعالیت هستند از تعداد کمپ‌های غیر مجاز ۳ مورد در بروجرد و ۱۰ کمپ در خرم‌آباد است که در سنوات گذشته پلمپ شده ولی با فک پلمپ اقدام به فعالیت مجدد کرده‌اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان خاطر نشان کرد: متاسفانه کمپ‌های غیر مجاز علاوه بر اینکه خلاف هستند در بحث درمان خطراتی ایجاد می‌کنند از جمله یک نمونه در شهرستان بروجرد که یکی از قهرمانان کشتی استان به دلیل مراجعه به مرکز غیر قانونی جهت ترک اعتیاد به دلیل ضرب و شتم حدود ۶ ماه است در کما به سر می‌برد.
وی در رابطه با فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در کشور اظهار داشت: سال ۹۷ در کشور ۳ هزار و ۲۰۰ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر فوتی داشته‌ایم که این آمار سال گذشته به ۳ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است و همچنین سال ۹۷ در استان لرستان ۱۳۶ نفر بر اثر سوء مصرف مواد فوت کرده است که در سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی به ۱۶۳نفر رسیده است.
آشناگر با بیان اینکه ۵۲ درصد فوتی‌های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر بر اثر مصرف داروهای مخدر غیرقانونی است افزود: استان لرستان از لحاظ فوتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در کشور رتبه هفتم را دارد در همین راستا سال گذشته در استان هزار و ۹۸۰ نفر بر اثر مصرف داروهای مخدر غیرقانونی فوت کرده است./تسنیم

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false