×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اولیانوف: ۹۰ درصد اختلافات در شش دور مذاکرات احیای برجام حل شده است


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مذاکره کننده روسیه گفت: ۹۰ درصد اختلافات در شش دور مذاکرات احیای برجام حل شده است

 اولیانوف در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اظهار داشت: “همکار خوبم انریکه مورا از اتحادیه اروپا در ۱۴ اکتبر از تهران دیدن کرد ، طرف ایرانی به نوبه خود تمایل خود را برای سفر به بروکسل قبل از پایان ماه اعلام کرد.” وی افزود: “که چی؟”

وی خاطرنشان کرد که مورا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که کمیسیون مشترک برجام ، نهاد رسمی مذاکرات وین را هماهنگ می کند – نمی تواند از جانب سایر امضاکنندگان برجام، مذاکره کند.

اولیانوف گفت: “مذاکرات واقعی فقط در وین در قالب چند جانبه با مشارکت نیابتی مناسب ایالات متحده امکان پذیر است.” واشنگتن ، که در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد ، به صورت غیر مستقیم در وین در کنار دیگر امضاکنندگان برجام – چین ، فرانسه ، آلمان ، ایران ، روسیه و انگلستان شرکت می کند.

مذاکره کننده روسیه گفت که مسکو “انتظار داشت مذاکرات طی دو هفته آینده از سر گرفته شود” و اکنون “زمان از سرگیری” گفتگوها فرا رسیده است. وی خاطرنشان کرد که چهار ماه از پایان دور ششم در وین در ۲۰ ژوئن می گذرد.

اولیانوف گفت که ۹۰ درصد از چالش های مربوط به احیای برجام در وین حل شده است. ۱۰ درصد باقی مانده موضوعات “بحث برانگیز” بودند ، اما با این وجود، او گفت “شانس موفقیت نسبتاً زیاد است”.انتخاب

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false