×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه در لرستان به روی زائران


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه به روی زائران از امروز ۶ خرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرداد.

طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از ۳ ماه پیش در‌های بقاع متبرکه بسته شده بود و در حال حاضر فعالیت مجدد این اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است.
او با بیان اینکه بازگشایی صحن‌های امام زادگان روزانه یک ساعت بعداز طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب به روی زائران باز است افزود: زائران گرامی با رعایت تمام مسائل بهداشتی وغربالگری که در جلوی درصورت می‌گیرد وارد شده وپس از زیارت از درب دیگر خارج می‌شوند.
طباطبایی با بیان اینکه بازگشایی اماکن متبرکه در سه مرحله صورت می‌گیرد ادامه داد: در مرحله اول درب صحن‌ها باز می‌شود که ایم مرحله امروز انجام شد در مرحله دوم رواق‌ها ودر مرحله سوم نیز ضریح‌های مطهر برای زیارت عاشقان اهل بیت علیهم السلام بازگشایی می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار داشت: ضدعفونی بقاع متبرکه و کتب ادعیه وکلیه سطوح امامزادگان در دستور کار قرار گرفته است که توسط خدام این اماکن به صورت روزانه انجام می‌شود.
او افزود: از افراد سالخورده و کودکان و افراد بیمار تقاضا داریم به هیچ عنوان تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط به این اماکن مراجعه نکنند.
طباطبایی با تاکید بر اینکه زائران هنگام تشرف به بقاع متبرکه و امام زادگان واجب التعظیم باید موارد بهداشتی را رعایت کنند گفت: زائرا نباید شستشوی مکرر دست‌ها را با آب وصابون داشته باشند و از ماسک و دستکش استفاده کنند و جانماز، مهر، چادر شخصی، قرآن و مفاتیح به همراه داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
او افزود: توصیه عمل به پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری است که زائران باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.باشگاه خبرنگاران

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false