×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
باغات لرستان توسعه می یابند


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ظرفیت های بومی استان در حوزه کشاورزی و باغداری خبر داد و گفن: توسعه باغات استان از برنامه های ویژه جهاد کشاورزی است.
 
اسفندیار حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان امروز(۳ مهر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کشاورزی و باغداری از ظرفیت های مهم بومی استان هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: بهره برداری صحیح از ظرفیت های بومی بستر تحقق رشد و توسعه و بهبود وضعیت اشتغال استان است.
وی با اشاره به توانمندی استان در حوزه خشکبار، افزود: توسعه باغات استان بویژه باغات خشکبار از برنامه های محوری جهاد کشاورزی استان است.
حسنی مقدم بیان کرد: در این راستای طرح ها و حمایت های ویژه آموزشی  و تشویقی برای باغداران استان در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه  حدود۸۰ هزار نفر در زیر بخش باغبانی استان مشغول فعالیت هستند، گفت: با توسعه باغات بستر تقویت اشغال در این بخش تقویت می شود.
حسنی مقدم با اشاره به سطح زیر کشت باغات لرستان، بیان کرد: هم اکنون سطح زیر کشت باغات استان ۴۲ هزار هکتار است که از این میزان ۳۱۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه در لرستان ۱۳ هکتار باغ گردو وجود دارد، افزود: سالانه حدود ۲۱ هزار تن محصول برداشت می‌شود.
حسنی مقدم همچنین از برنامه ریزی برای بهره برداری صحیح از منابع آبی خبرداد و افزود: توسعه کشت آبیاری قطره ای و تجهیز باغات به سیستم آبیاری قطره ای از برنامه ریزی های به عمل آمده در این حوزه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: برای بهره وری مناسب از آب و توسعه آبیاری قطره ای، کمک های بلاعوض جهت تجهیز باغات به سیستم آبیاری قطره‌ای در نظر گرفته شده است.

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false