×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
با رای درست به فکر آبروی خود و جامعه باشیم: امیرناصر غلامرضایی

بعضیها به جای تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب، فقط دعا میکنند!!
کار ما فقط با دعا درست نخواهد شد، اعتقاد به دعا داریم و قبول داریم که دعا قضا و قدر را برمیگرداند و حتی شنیده ایم که دعا مرگ را به تاَخیر میاندازد و دعا بلا را دورمیکند و دعا دری است از درهای بهشت!

اما فقط دعا راه گشا نیست، اگرهمه چیز در دعا نهفته بود اراده بشر بی معنی بود، اگر فقط دعا کارگشا بود لیس الانسان الا ما سعیا معنا نداشت، اگر دعا همه کاره بود، یغیرو ما بقوم حتی یغیرو ما با نفسهم نازل نمی شد، اگر همه چیز در دعا نهفته بود، خدا نمی فرمود ای بشر از تو حرکت از من برکت، اگر دعا تنها کارگشای زندگی بشر بود نیازی به پیشرفت علوم و تلاش بشر نبود، اگر دعا همه چیز بود امام معصوم نمی فرمود وای به حال جامعه ای که آب و زمین دارد و گرسنه دارد، اگر فقط دعا سرنوشت ساز بود امام معصوم نمیگفت وای به حال مردمی که امروز شان با فردایشان یکی باشد. خدا به بشر عقل داده که زندگی را خود رقم زند.

بیایید برای داشتن زندگی نیکو در حق هم دعا میکنیم دعا برای سلامتی و بهروزی و سعادت خوب است اما نباید غافل شویم که سعادت و بهروزی در تلاش بشر است نه فقط در دعا، سال و فال و حال و مال و اصل و نسل و تخت و بخت فقط با اراده و عقل بشر خوب خواهد شد.

در پایان سال با انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی مواجه هستیم، دقت کنیم که دوران بی تدبیری و سیاه تکرار نشود و دوباره سرنوشتمان را و مملکتمان را به افراد نا کارآمد نسپاریم! دقت کنیم که سرنوشت جامعه را به بهترینها به امانت دهیم ! احساس و عاطفه و تعلق فامیلی و قوم سالاری و طایفه گرایی و رو دربایستی و معامله ها را کنار بگذاریم، با زندگی خود نمی توانیم بازی کنیم رٱی ما شرف ماست، آبروی ماست، آینده فرزندان ماست آینده جامعه است، گرسنگی یا سیری، امنیت یا ناامنی، تولید یا تعطیلی تولید، اشتغال یا بیکاری، تورم یا ارزانی، کیفیت وکمیت، زیبایی یا بدقواره بودن شهر، عریض یا باریک بودن معابر، رفاه یا عدم رفاه ، شاد یا غمناک بودن، توسعه یا عدم توسعه، عقب افتادگی یا پیشرفت، ثروت یا تنگدستی، آنلاین یا آفلاین بودن زندگی، همه و همه درگرو یک برگ رٱی است که برروی آن نام نماینده خود را می نویسیم و تعیین سرنوشت جامعه را به اومی سپاریم، به نماینده اختیار می دهیم که به جای ما حرف بزند، به جای ما درجلسات ابراز وجود کند، به جای ما نظر بدهد، به جای ما پشت تریبون برود، برای ما قانون تصویب کند، و برای آرامش ما بر قانون نظارت کند، به جای ما سرنوشت سازی کند، به جای ما طرحی نو دراندازد، به جای ما با بدیها مبارزه کند، با ظلمها درافتد، با دیو سیرتان هماورد طلبی کند، با دزدان مبارزه کند نه معامله، نماینده سفیر دردهای بی درمان ملت است، سفیر فریادهای درگلو مانده است، سفیر عقده های ناگشوده مردم است، نماینده سفیر عقب ماندگی های جامعه است، سفیر عزت نفس و مناعت طبع وادب و رفتار و متانت یک ملت است پس بدانید این همه بار معنایی با شکوه را به دوش چه کسی میگذارید! کسی که تفاوت وکیل الدوله با وکیل المله را نداند چگونه میتواند نشانه درایت ملت باشد؟کسی که به جای حق خواهی سهم خواهی کند نماینده خود است یا نماینده ملت؟ کسی که به جای تکیه بر درایت ملت برطایفه بازی تکیه کند نماینده مردم است یا نماینده خویشاوندان خود؟ چنین کسی نماینده یک ملت است یا یک طایفه؟ مواظب رٱی خویش باشیم که حامل آبروی ماست! آبرویمان را به ناتوان ، ناکارآمد، ترسو ، بی تدبیر، نا اهل، معامله گر ، بزدل ، سوداگر ،جاه طلب، فرصت طلب و دزد ندهیم، برادر و هم طایفه‌ و خویشاوندی خوب است که آبروی برادر را صیانت کند و با رفتار و ادب و پاکی و شجاعت و صلابتش از حیثیت وطایفه و برادر خود محافظت کند، آینده شهر و دیار و مملکت خویش را سودای بازار سودا گران نسازید، به برادر عاقل و برادر باشعور و برادر درد شناس و برادر شجاع و دست پاک و نترس رٱی دهید نه هر برادری و نه برادری که شما را پله ترقی خود و سلاحی برای رانتخواری خود بداند./ امیر ناصر غلامرضایی

false
true
false
false
  1. رباطی

    عالی بود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false