×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بررسی تداوم رشد برای شاخص بورس


پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از ایرنا/ یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به ورود گسترده نقدینگی به بازار سرمایه کاملا مشخص است که حداقل تا سه ماه آینده شاهد رشد شاخص بورس خواهیم بود، اما گاهی ممکن است در میان این روزهای افزایشی، شاهد برخی از افت و خیزها باشیم.

«محمد علیزاده آرانی» امروز (چهارشنبه) به روند معاملات بورس در دو روز اخیر اشاره کرد و گفت: تا چند وقت گذشته اصلاح بازار حدود یک هفته تا ده روز ادامه داشت تا از این طریق نفس تازه ای را به خود بگیرد و دوباره به مسیر صعودی خود بازگردد اما اکنون با توجه به هجوم نقدینگی و دو متغیر تاثیرگذار بر رشد شاخص مانند صندوق های ETF و آزادسازی سهام عدالت که امکان معامله در بورس را فراهم کرده است رشد بازار کماکان ادامه دار خواهد بود.
علیزاده آرانی به رشد سهام شرکت های بزرگ اشاره کرد و گفت: در طی یک سال گذشته شاهد رشد شرکت های کوچکی بودیم که با سرمایه های کم از قابلیت نوسان پذیری بالایی برخوردار بودند و به صورت مداوم در حال رشد بودند، اکنون وجود صف خرید در شرکت های بزرگی که از بنیاد خوبی برخوردارند زمینه رشد بیشتر شاخص بورس را فراهم کرده است و همچنان این شرکت ها دارای شایستگی رشد در بازار هستند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: تا چند وقت گذشته رشد هشت هزار واحدی شاخص بورس در طول یک روز نوعی رکوردشکنی در معاملات روزانه بورس محسوب می شد اما اخیرا شاهد هستیم شاخص بورس در یک روز بیش از ۳۵ هزار واحد رشد را تجربه می کند.
وی با بیان اینکه ذات شاخص بورس اصلاح و نوسان پذیری است، ادامه داد: این موضوع نشان دهنده تاثیر قابل توجه شرکت های بزرگ بر شاخص است که می تواند زمینه شتاب و ادامه رشد شاخص بورس را فراهم کند.
علیزاده آرانی با اشاره به اقدامات دولت در راستای آزادسازی سهام عدالت و عرضه برخی از سهام دولتی در قالب صندوق های ETF به بورس اشاره کرد و گفت: این دو عامل نقش به سزایی را در رشد بازار بازار سهام دارند و باعث افزایش تعداد سهامداران در بازار سرمایه خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: رشد و سودآوری این شرکت ها زمینه افزایش جذابیت برای سرمایه گذاری بورس را فراهم خواهد کرد و افراد را علاقمند می کند تا سرمایه خود را از سمت بازارهای موازی حرکت و به سمت بازار سرمایه هدایت کنند.
وی افزود: در چند وقت اخیر تب و تاب رشد قیمت و معاملات در بازارهای موازی کاهش پیدا کرده و روند صعودی آنها متوقف شده است، در کنار این موضوع اقدامات و حمایت دولت باعث می شود تا روند صعودی بورس ادامه دار باشد و شاخص بورس به سمت رشد هدایت شود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false