×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بیرانوند: تغییری درنقشه جغرافیایی استان صورت نگرفته است


بدنبال انتشار مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان الحاق بخشی از حوزه جغرافیایی استان لرستان به استان اصفهان، مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری گفت: هیچ گونه تغییری درنقشه جغرافیایی استان صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان بیرانوند، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان گفت؛ چند روزی است در فضای مجازی مطالبی با مضمون ایجاد تغییرات و الحاق بخشی از حوزه جغرافیایی شهرستان الیگودرز به استان اصفهان مطرح شده که این موضوع نگرانی هایی برای مردم شریف و نخبگان استان بوجود آورده است.

وی افزود: لازم می دانیم جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را در این خصوص به سمع و نظر هم استانی های محترم برسانیم.

هرگونه تغییر در واحد‌های تقسیمات کشوری دارای فرایند خاصی است که ابتدا به ساکن از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها پیشنهاد مورد نظر به استانداری ارسال می شود، استانداری (دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری) در خصوص آن طرح، مطالعات لازم را که شامل نقشه جغرافیایی، جمعیت، مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است را در دستور کار قرار داده طرح اولیه را تنظیم کرده و با امضای استاندار یا معاون سیاسی به وزارت کشور ارسال می نمایند.
پس از بررسی طرح در دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، اگر طرح مذکور شرایط لازم را داشته باشد در دستور کار قرار می گیرد.
گفتنی است در خصوص الحاق و انتزاع بخشی از حوزه جغرافیایی بین استانها باید هر دو استان نسبت به این موضوع موافقت کنند و تمام شرایط فراهم شده و در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت مطرح و اگر مورد موافقت قرار گرفت برای تائید نهایی به هیات دولت ارسال و در صورت تصویب ابلاغ می گردد .

لذا تاکنون هیچ گونه طرح یا پیشنهاد الحاق یا انتزاعی در استانداری لرستان مطرح نشده و در ضمن مدیران و مسئولین استان با هر گونه طرحی که باعث شود بخشی از خاک لرستان به استانهای همجوار الحاق شود صد در صد مخالف هستند و تاکنون نیز هیچ گونه تغییری درنقشه جغرافیایی استان صورت نگرفته است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری طی مکاتبه ای که با دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور داشته است در اسرع وقت تکذیبیه مدیر کل محترم تقسیمات کشوری وزارت را در این رابطه به اطلاع مردم شریف استان به صورت مکتوب می رساند./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false