×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بیکاری و تورم عمده مشکلات استان لرستان


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و توسعه کشاورزی و دامپروری به عنوان پتانسیل اصلی استان لرستان را به طور جد پیگیری می کنیم که امیدواریم در این دو حوزه استان لرستان را به قطب کشاورزی و دامپروری کشور تبدیل کنیم.

مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: عمده مشکلات ما در حوزه انتخابیه بحث بیکاری و تورم است، خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان جزو ۷ شهر گران کشور است و متاسفانه رتبه بالایی را در نرخ تورم در بین استان ها دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: به واسطه واحدهای تولیدی که در طول زمان تعطیل شدند نیروی کار زیادی از کار بیکار شدند، قبلا در یکی از این واحدهای تولیدی حدود دو هزار نفر مشغول به کار بودند ولی الان با تعطیلی این تعداد نیروی کار بیکار شدند، برخی از سو مدیریت ها، بد سلیقه گی ها و گاهاً عمل نکردن درست و جهادی به وظایف در حوزه مدیریتی سبب شده تا وضعیت استان لرستان به چنین وضع نامطلوبی در حوزه اقتصاد و معیشت برسد.
وی گفت: ما نیز به عنوان نمایندگان این حوزه سعی داریم تا مشکلات استان و به ویژه حوزه انتخابیه خود را به صورت جدی کنیم، موضوع راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و توسعه کشاورزی و دامپروری به عنوان پتانسیل اصلی استان لرستان را به طور جد پیگیری می کنیم که امیدواریم در این دو حیطه استان لرستان را به قطب کشاورزی و دامپروری کشور تبدیل کنیم.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروی کار بومی در استان ما به قدری زیاد است که مازاد نیاز استان داریم ولی با توجه به شرایط بومی، اجتماعی و شیوه زندگی عشیره ای، نیروهای کار میخواهند در شهر خود مشغول به کار شوند، طبق درخواست هایی که داشتیم افرادی که به ناچار در سایر استان ها مشغول بکار شده اند نیز از ما می خواهند تا مجدد به شهر خود بازگردند.
ویس کرمی تاکید کرد: بسیاری از افراد بومی لرستان که در سایر استان ها کار میکنند افراد نخبه هستند که با فراهم کردن زمینه  کار در استان خودمان می توانیم شاهد بازگشت این نخبگان به استان خودمان باشیم ولی زمانیکه شرایط فراهم نباشد مجبور به اسکان و کار در استان دیگری می شوند.

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false