×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تاکسی هوایی گره‌گشای رونق حمل‌ونقل خرم‌آباد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ تاکسی هوایی سودآوری بسیار بالایی دارد و می‌تواند برای فرودگاه‌های کم ترافیکی مثل فرودگاه خرم‌آباد رونق ایجاد کند .

مرضیه شیرخان چگنی، طرح تاکسی هوایی به‌عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌های قابل دسترس کشور در اواخر سال ۹۹ در لرستان  مطرح شد.
تاکسی‌های هوایی، هواپیماهای فوق سبکی هستند که ظرفیت آنها تا ۱۹ نفر است و می‌توانند برای جابجایی مسافر، گردشگری هوایی و حتی انتقال امن و سریع اشیاء و کالاها مورد استفاده قرار بگیرد.

رونق حمل و نقل هوایی خرم‌آباد در گرو تاکسی هوایی
علی کاملی با بیان اینکه زیرساخت ایجاد تاکسی هوایی در بسیاری از شهرهای ایران از جمله فرودگاه خرم‌آباد وجود دارد گفت: این فناوری می‌تواند مزایای قابل توجهی از جمله رونق اشتغال و گردشگری در استان را به همراه داشته باشد و برای سرمایه‌گذار سوددهی بالایی داشته باشد.
مدیر فرودگاه خرم‌آباد افزود: این صنعت سودآوری بسیار بالایی دارد و می‌تواند برای  فرودگاه‌های کم ترافیکی مثل فرودگاه خرم‌آباد رونق ایجاد کند.
کاملی با بیان اینکه ما زیرساخت‌ها را ایجاد کرده‌ایم اما برای راه‌اندازی تاکسی هوایی آن نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم گفت: از همه سرمایه‌گذارانی که به موضوع تاکسی‌های هوایی علاقه‌مند بودند دعوت کردیم و صحبت‌هایی داشتند اما تاکنون موفق نشدیم سرمایه‌گذاری را در این رابطه جذب کنیم.

ریسک بالا و محدودیت‌ها سنگ پیش پای سرمایه‌گذار
محمد خاکی نیز بیان کرد: از هر سرمایه‌گذار در بدو ورود به استان به موصوع حمل و نقل چه هوایی و چه جاده ای توجه دارد و با توجه به نوع سرمایه گذاری نیازمند روش‌های مختلف حمل و نقل و برنامه‌ پرواز منظم است.
وی در رابطه با بحث راه اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه خرم‌آباد افزود: در این رابطه مطالعات انجام داده‌ایم و نتیجه را در اختیار سرمایه‌گذار گذاشته‌ایم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: برای سرمایه‌گذار یک سری محدودیت ها وجود دارد و ریسک انجام این کار بالا است و همین سبب می‌شودسرمایه‌گذار خیلی ورود پیدا نمی‌کند.

تاکسی هوایی برای لرستان امری ضروری است
وی بیان کرد: تاکسی هوایی ضرورتی است که  در آینده باید برای کل کشور اجرا شود، به ویژه در فرودگاههایی که ممکن است هواپیماهای بزرگ نتوانند فرود بیاییند و برای استان ما نیز ضرورتش بیشتر از دیگر فرودگاهها است.
خاکی افزود: امیدواریم دولت بر این موضوعات زیرساختی و محدودیت‌های احتمالی بهتر بتواند کار کند و با رفع آنها  سرمایه‌گذار را بتوان جذب کرد.
وی خاطر نشان کرد:  پیشنهاد ما این است خواسته‌های سرمایه‌گذار تامین شود، چرا که مطالعات و دعوت از سرمایه‌گذار انجام شده و کار ما تسهیل در این روند بوده، که انجام شده است.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false