×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
​تعرفه‌های برق خانگی تغییر کرده است؟

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از ایرنا/ ​سخنگوی صنعت برق گفت: تعرفه‌های برق خانگی تغییری نکرده و در سال گذشته بر اساس مصوبه هیات وزیران تعیین شده است.

به گزارش وزارت نیرو (پاون)، «مصطفی رجبی مشهدی» ضمن تاکید بر عدم تغییر تعرفه‌های برق خانگی، اظهار کرد: نه تنها تعرفه‌ها تغییری نکرده بلکه امسال شاهد همکاری بسیار خوب مشترکان خانگی با صنعت برق بودیم که کاهش مصرف قابل توجهی در این بخش را به دنبال داشت.

رجبی مشهدی افزود: سالانه حدود یک میلیون مشترک جدید به مشترکان خانگی برق افزوده می‌شود که رشد حدود ۵ درصد یا هزار مگاواتی مصرف برق را در پی دارد. امسال خوشبختانه نه تنها در این بخش رشد مصرف نداشتیم، بلکه شاهد کاهش ۴.۲ درصدی مصرف برق یعنی تقریبا معادل صرفه جویی ۱۵۰۰ مگاوات نیز بودیم که این کاهش در کنار عوامل دیگر، باعث شد بتوانیم برق سایر بخش‌ها را نیز تامین کنیم.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: موضوع تاثیرگذار دیگر تخصیص تشویق‌های بسیار خوب به بخش خانگی بود بطوریکه از تعداد ۱۶.۷ میلیون مشترکی که مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند، حدود ۵ میلیون مشترک، امسال تابستان صورتحساب رایگان یا برای پرداخت ماه‌های آتی بستانکار شدند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص تعرفه‌های صنایع نیز گفت: در بخش صنعت تعرفه‌ها تغییری نداشته و مشارکت بسیار خوبی به‌ویژه در زمان‌های اوج مصرف از سوی صنایع دریافت کردیم.

وی افزود: در کل ۹۲ درصد از مشترکان یا واحدهای صنعتی که بیشتر کارگاه‌های کوچک درون شهری هستند، هیچ‌گونه محدودیتی نداشتند و از ۸ درصدی که در برنامه مدیریت مصرف شرکت کردند، بخشی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی بودند که در حدود ۱۲ ساعت در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت داشتند که این میزان در سال گذشته حداقل ۲ روز در هفته بود.

رجبی مشهدی تصریح کرد: ۴۴۰ واحد صنعتی بزرگ که از آنها خواسته شده بود بخشی از تعمیرات و یا تعطیلات تابستانی را به زمان بیشترین مصرف برق منتقل کنند، در این خصوص همکاری بسیاری خوبی صورت گرفت. در کنار این همکاری‌ها، خوشبختانه امسال توانستیم بیش از ۱۵ درصد انرژی بیشتری به بخش صنعتی کشور نسبت به سال گذشته تحویل دهیم به طوریکه در مردادماه شاهد رشد ۶۵ درصدی تولید فولاد در کشور بودیم که در زمینه تولید رتبه اول در جهان را به دست آورده است.

وی ادامه داد: در بخش سیمان نیز همکاری بسیار خوبی با ما صورت گرفت. بنا بود بتوانند ماهیانه ۵ میلیون تن که نیاز بازار است را سیمان تولید کنند که بیش از این مقدار نیز توانستند تولید کنند.

سخنگوی صنعت برق در خصوص مصارف غیرمجاز از شبکه برق کشور گفت: استفاده غیرمجاز از این شبکه وجود دارد و روش‌ها و راهکارهایی را برای شناسایی و مقابله با این افراد در پیش گرفته‌ایم چرا که تقریبا معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی هنوز استفاده غیرمجاز وجود دارد.

وی در پایان از هموطنان در خواست کرد، در صورت مشاهده چنین مواردی حتما اطلاع‌رسانی کنند تا ضمن محفوظ ماندن نامشان، از پاداش‌های در نظر گرفته شده نیز بهره‌مند شوند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false