×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت‌نام بیش از ۲۰۰۰ پرونده خسارت سیل در سامانه سجاد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان از ثبت‌نام بیش از ۲۰۰۰ پرونده خسارت سیل در سامانه سجاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان، محمد موحدپور دبیر کمیته برآورد تخصیص و تعیین خسارات قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده استان در نشست خبری اظهار کرد: در پی وقوع سیلاب از طرف استاندار تقسیم کاری بین دستگاه‌ها انجام شد که نتیجه آن در کاهش تلفات کاملا مشهود بود.

وی به هدف تشکیل کمیته بازسازی اشاره کرد و گفت: طی جلسه اول برای اینکه کمیته بتواند وظایف خود را به سرعت انجام دهد تمامی افرادی که با موضوع مرتبط بودند دعوت شدند و زیرمجموعه‌ها تشکیل و به صورت تخصصی کارها شروع شدند.

موحدپور با بیان اینکه اعضای جدیدی به این کمیته اضافه شده است، افزود: در سامانه سجاد همه خسارات در حوزه‌ها ثبت می‌شوند و تا به حال ۱۸ مصوبه داشتیم که ۱۵ مورد اجرایی شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه سه مصوبه دیگر کمیته در حال اجراست، ادامه داد: این کمیته در مناطق سیل‌زده حاضر و درخواست خسارات را ثبت کرده تا مالکیت افراد مشخص شود که نظرات کارشناسی پس از جمع‌بندی عددی به عنوان خسارت وارده ثبت سامانه در بخش می‌شود.

وی اضافه کرد: در ادامه به کمیته برآورد خسارت در شهرستان رفته و سپس در استان توسط مدیران تایید نهایی می‌شود.

موحدپور با بیان اینکه در نهایت این آمار به عنوان پایه و اساس تصمیم‌گیری برای اعلام برآورد خسارات و تخصیص آن قلمداد خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون ۲۱۴۳ پرونده در سامانه سجاد ثبت شده که ۱۰۲۵ مورد مربوط به خسارات زراعی و باغی، ۱۰۳۵ پرونده دام، طیور و زنبورعسل، ۵۰ مورد آبزیان و ۳۳ پرونده در مورد زیربخش آب و خاک است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با یادآوری اینکه فرآیند تعیین خسارات ادامه دارد و حوزه آب نیز در سامانه سجاد در حال انجام است، گفت: مقایسه سیل و زلزله درست نیست چراکه ماهیت آن‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: در وقوع سیل تمام زندگی تخریب شده و یک ناامیدی کامل در فرد به وجود می‌آورد اما در زلزله تنها تخریب منازل را داریم.

موحدپور بیان کرد: امیدواریم با پشتیبانی تمام حوزه‌های مختلف بتوانیم این مشکل را حل کرده و مردم مناطق خسارت‌دیده را به زندگی اولیه برگردانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش رسانه‌ها در این حادثه اشاره کرد و گفت: بدون حضور آنها اخبار استان در صدر خبرهای ملی و جهانی قرار نمی‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در همان روزهای اول پس از سیل به دستور استاندار تکلیفی برای مجموعه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری معین شد تا سامانه توزیع کالاهای اساسی در دستور کار قرار گیرد. این سیستم طراحی شده و از طرف بنیاد مسکن، فرم‌های آن در این سامانه ثبت می‌شود که بر اساس این داده‌ها سیل‌زدگان واقعی مشخص می‌شوند.

موحدپور با بیان اینکه توزیع کالاها در این سامانه ثبت می‌شوند، ادامه داد: به عنوان یک کار مدیریتی کالاهای اساسی انبار شد تا این سامانه و اطلاعات آن کامل شود و در توزیع حق برخی ضایع نشود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان بیان کرد: در پایان با هماهنگی این عزیزان و ورود کد ملی مشخص می‌شود که سیل‌زدگان چه کسانی هستند و آیا شرایط گرفتن کالاهای اساسی را دارند یا خیر؟

وی یادآور شد: یک روز قبل از سیل آخر مستندسازی شد و برای نهایی شدن مستند از تجربیات همه رسانه‌ها برای انجام کاری باارزش استفاده خواهیم کرد.

موحدپور خاطرنشان کرد: در مستندسازی، اصلاح و بازنگری قانون و خسارات آورده شده است و به عنوان یک موضوع و کار خوب به مرکز تحویل داده خواهد شد. انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false