×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت ملی ۱۱ اثر غیرمنقول فرهنگی تاریخی لرستان


پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل ازباشگاه خبرنگاران/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۱ اثر غیرمنقول فرهنگی تاریخی این استان ثبت ملی شده و وزیر میراث فرهنگی در نامه‌های جداگانه مراحل ثبت این آثار را به استاندار ابلاغ کرده است.

سید امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: ۱۱ اثر غیرمنقول فرهنگی تاریخی این استان ثبت ملی شده و وزیر میراث فرهنگی در نامه‌های جداگانه مراحل ثبت این آثار را به استاندار ابلاغ کرده است.
وی بیان کرد: به منظور حفاظت از آثار فرهنگی تاریخی استان و به پیشن‌ها این اداره کل و موافقت دفتر ثبت وزارت میراث فرهنگی ۱۱ اثر لرستان در فهرست آثار غیرمنقول فرهنگی تاریخی ثبت ملی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: اثر فرهنگی تاریخی بقایای پل خسرو و مقبره جهانگیر خان رشنو در پلدختر، غار شماره یک و شماره ۲ عزیزآباد و غار شماره یک تنگه شوید در دورود، مسجد جعفر نجار، خانه روستایی کیجالی پایین، خانه توکلی، پل مزرعه شمس آباد، امامزاده زواریجان و امامزاده ابوالحسن در شهرستان بروجرد با شماره‌های جداگانه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.
قاسمی با بیان اینکه با ثبت این آثار تعداد کل آثار غیر منقول فرهنگی لرستان به ۲ هزار و ۴۰۸ می‌رسد، افزود: پرونده ۴۰۰ اثر غیرمنقول فرهنگی، تاریخی لرستان نیز جهت بررسی و ثبت ملی به دفتر ثبت وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false