×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
جانمایی مسکن سیل‌زدگان معمولان/ مردم فعلا خانه اجاره کنند

به گزارش پژواک لرستان، سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدیریت سیل ابعاد مختلفی دارد، اظهار کرد: بخشی از مدیریت بحران مربوط به راه‌ها، ارتباطات، برق و آب و گاز است، بخشی هم پاکسازی شهرها است و بخش دیگر اسکان است.

وی با بیان اینکه خانه‌هایی هستند که آسیب دیده‌اند و تعمیرات جزئی نیاز دارند، تصریح کرد: بنیاد مسکن اعلام کرده که از فردا کسانی که پرونده آنها تکمیل شده باشد کمک‌های بلاعوض برای تعمیر مسکن خود دریافت می‌کنند. وام‌ها هم ابلاغ شده و بانک‌های عامل مشخص شده‌اند.

استاندار لرستان یادآور شد: دولت در این موارد خیلی مداخله ندارد و کمک بلاعوض و وام به افراد می‌دهد.

خادمی با اشاره به اینکه کسانی که خانه آنها تخریب شده را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: امشب در مورد اسکان این افراد در ستاد مدیریت بحران بحث شد؛ پیشنهاد ما اجاره است چون سیستم کانکس و چادر جوابگو نیست. امیدواریم بخش عمده‌ای را اینگونه حل کنیم و موضوع بعدی این است که بخشی از افراد در همان مکان سابق می‌توانند خانه خود را بسازند و ما در کنارشان هستیم.

وی یادآور شد: در کنار آن کسانی هستند که باید جابه جا شوند و باید زمین برای آنها تأمین کنیم؛ این موضوع شامل برخی خانوارها در پلدختر، معمولان، چگنی و خرم آباد می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه ۲۳۰ قطعه زمین در معمولان پیش بینی شده است و کسانی که در قسمت ساحلی معمولان هستند را زمین می‌دهیم و برای ساخت خانه آنها را کمک می‌دهیم، تصریح کرد: در خرم آباد هم زمین داریم که نمی‌توانیم قطعه بدهیم، قطعه زمینی را دست خیرین می‌دهیم و قرار شد با همکاری شهرداری به صورت آپارتمانی بسازند.

خادمی با تاکید بر اینکه در چگنی هم حدود ۸ خانوار نیازمند به مسکن هستند که زمین آماده در سایت مسکن مهر برای آنها داریم و امروز مصوب شد یک قطعه زمین به آنها بدهیم، افزود: در پلدختر یک مقدار مشکل داریم و حداقل این است که خانه ۱۳۰ خانواره تخریب شده و جا ندارند.

وی خاطرنشان کرد: چند گزینه پیشنهادی در این رابطه داریم. کمیته‌ای را موظف کردیم تا فردا این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مردم باید بدانند کار تأمین و قطعه بندی زمین و شروع کار ساختمانی ممکن است طول بکشد، گفت: مردم که تاکنون شرایط را تحمل کرده‌اند ان شاء الله یک مقدار بیشتر تحمل داشته باشند اما بدانند ما در کنارشان هستیم؛ برای اسکان افراد چادر و کمپ و کانکس جواب نمی‌دهد، از مردم می‌خواهیم مبلغی که اعلام می‌شود را بگیرند و منزلی اجاره کنند و مستقر شوند.

خادمی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ روستا داریم که به طور کامل یا بخشی از آنها تخریب شده است، تصریح کرد: بخشی را اراضی منابع طبیعی واگذار می‌کنیم و بنیاد مسکن طرح را می‌دهد تا منزل روستاییان ساخته شود؛ در مورد بخشی دیگر هم دنبال پیدا کردن زمین هستیم.

وی یادآور شد: به روستاییان توصیه می‌کنیم فعلاً به عنوان اسکان موقت از خانه‌های خود استفاده کنند یا مسکن اجاره کنند.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false