×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
واکنش نماینده سلسله و دلفان به اعتراضات آبی اصفهان؛ حق آبه‌ی مسلّمِ استان های لرستان و بختیاری نباید تحت شعاع اعتراضات سایر استان ها قرار گیرد!

دکتر ابراهیمی، نماینده سلسله و دلفان، در واکنش به اعتراضات اصفهان گفت:

مسئولان نباید اجازه دهند بخاطر تجمع غیرمنطقی برخی ها در اصفهان و خوزستان ، حق آبه‌ی استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری پایمال شود!

مدیریت منابع آب کشور نباید تحت تاثیر تجمعات مردم های اصفهان و خوزستان و… قرار گیرد. این قبیل اعتراضات غیرمنطقی و غیر اصولی بوده است و نباید مبنای تصمیم گیری مسئولان باشند.

این قبیل اعتراضات می تواند بدعت خطرناکی در کشور باشد. اگرچه حق استان لرستان در دهه های گذشته در موضوع حق آبه ضایع شده است، اما تجمعات اعتراضی را مسیر مناسبی برای دستیابی به حق خود نمی دانیم. مسئولان استان های معترض نیز باید مراقب عواقب چنین حرکات خطرناکی باشند.

تامین آبشرب برای همه استان ها واجب و حیاتی است اما در قضیه انتقال آب برای مصرف کشاورزی ابتدا باید حق را به استان های صاحب منابع مانند لرستان و چهارمحال و بختیاری داد و اگر نیاز آب کشاورزی این دو استان به شکل کامل برطرف شد مازادش به سایر استان ها جاری شود و سپس انتقال یابد چرا که این استان ها از نظر صنعت بی بهره مانده اند و کشاورزی اصلی ترین راه کسب درامد ساکنانشان است.

بهتر است به جای بردن آب لرستان و بختیاری به یزد و اصفهان برای مصارف صنعتی این استان ها، این صنایع به استان های لرستان و بختیاری آورده شوند تا ضمن توسعه این استان های محروم، از هدر رفت بالای آب در شبکه های انتقال جلوگیری شود.

رشد و توسعه صنایع آب بر همچون ذوب آهن ، فولاد، قطعه سازی و کاشی و سرامیک و … در استان های کویری نگاه بسیار غلطی است که باید اصلاح شود. وگرنه هیچ پروژه انتقال آبی نمی تواند جوابگوی این حجم توسعه صنعتی استان های کویری باشد.

امروز مردم استان های کویری باید دلیل رشد تفکر غلط توسعه صنایع آب بر در این استان ها را از مدیران استانی خود مطالبه کنند نه اینکه خواهان برداشت بیشتر آب کشاورزان محروم لرستان و بختیاری برای رفع کم آبی صنایع آن استان ها شوند.

استانهای کویری بهتر است بر توسعه صنعتگردشگری تاکید شود. که ظرفیت های بی نظیری در استان های اصفهان و یزد در این زمینه وجود دارد.

بر اساس قوانین بین المللی ، انتقال آب از یک حوضه‌ی آبریز به حوضه آبریز دیگر برای مصارف غیرِ شرب کاملاً اشتباه است!!! اینجانب بعنوان نماینده مردم استان لرستان به هیچ وجه از حق مردمم کوتاه نخواهم آمد./ کانال اطلاع رسانی دکتر ابراهیمی

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false