×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خسارت سیل به ۱۰۰۰ دهنه از پل های لرستان/ ۶۰۰ کیلومتر جاده ناپدید شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بر اثر وقوع سیل در نوروز امسال یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده های استان خسارت دیده که نیمی از این تعداد به طور کامل از بین رفته و اثری از ان باقی نمانده است.

به گزارش پژواک لرستان، احمد مرادپور روز سه شنبه در کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان افزود: مابقی راهها نیز خسارت جدی دیده که بهسازی ان زمانبر و هزینه بر است.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۰۰۰ دهنه پل های استان بر اثر سیل اخیر آسیب جدی دیده اند که از این تعداد ۲۰۶ دهنه پل بطور کامل تخریب شده و باید دوباره احداث شوند.

وی راه های ارتباطی را اصلی ترین شریان زندگی بشر دانست و گفت: در سیل اخیر ۱۹ استان کشور برای بازگشایی راههای آسیب دیده از سیل به کمک لرستان آمده و راههای آسیب دیده را بطور موقت ترمیم کردند.

مرادپور تصریح کرد: به طور قطع برای ساخت مجدد راههای تخریبی استان نیازمند کمک های ملی هستیم.

وی افزود: عملکرد اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای و پلیس راه استان در سیل اخیر مطلوب بوده اما باید علائم ایمنی و هشدار دهنده های بیشتری در راه های آسیب دیده استان نصب شود.

رییس پلیس راه استان نیز گفت: باید به تمام ادارات استانی دستور داده شود از مینی بوس و اتوبوس های درون شهری برای سفرهای خارج از استان استفاده نکنند.

سرهنگ مرتضی چغلوند افزود: برخی اتوبوس و مینی بوس های درون شهری بدون اخذ مجوز نسبت به جابجایی کاروان های تفریحی و زیارتی به خارج از استان اقدام می کنند که این عمل خلاف قانون است.

وی ادامه داد: با توجه به تخریب پل قدیمی کشکان بر اثر سیل، پل جدید قبل از اتمام عملیات اجرایی زیربارترافیک قرار گرفته که دو خط آن آسفالت نیست و خط کشی نشده است.

در این جلسه مباحث مربوط به ایمنی تردد زائرین سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تعطیلات عید فطر، مشخص نمودن حد تردد اتوبوسها در محدوده خارج از حریم شهرها، تعیین نقاط پر تصادف جدید و آشکار سازی آن و پاکسازی زیر گذرهایی که در اثر سیل اخیر مسدود شده اند مطرح و تصمیماتی گرفته شد.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false