×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خصوصی سازی خودروسازی‌ها در پیچ و خم تایید دولت‌ها


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ به گفته عضو کمیسیون صنایع مجلس دولت‌ها نباید در تولید خودرو نقشی داشته باشند بلکه باید ناظر باشند.

معصومه پاشایی بهرام می گوید: اگر خودروسازان دولتی، خصوصی شوند قطعا بازدهی بهتری خواهند داشت چرا که دولت در کار آن‌ها دخالتی ندارد. اگر بازار آزاد باشد و رقابت وجود داشته باشد و انحصاری وجود نداشته باشد صنعت خودرو پیشرفت می کند هر جا دولت بنگاه داری کرده است، شکست خورده ایم و این حاصل جهانی است.

او گفت: خصوصی نشدن خودروسازان، اتفاقی است که مختص حال حاضر نیست. سال هاست سهم دولت در خودروسازی زیاد بوده و این سهم به مرور سهم کم شده است؛ دولت باید به این واقع بینی برسد که نباید وزیر از خودروساز دفاع کند. وزیر باید تسهیل گر،  تنظیم گر  و پاسخگوی مردم باشد و اینگونه نباشد که مدام بگوید این خودرو را تولید کرده ایم و از آن حمایت می کنیم.

تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود خودروسازان با استفاده از انواع رانت ها، حیاط خلوت ها شده اند و هیچگاه نیز رضایت عمومی را دربر نداشته اند. برای اینکه وضعیت این شرکت ها عادی شود باید مثل بنگاه های خصوصی اداره شوند تا بتوان به آن ها به چشم بنگاه اقتصادی موفق نگاه کرد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false