×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خودروهای ایرانی در روسیه با چه قیمتی فروخته می‌شوند؟


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ خودروهای ایرانی از جمله ایران خودرو تارا و سایپا شاهین به زودی به بازار روسیه عرضه خواهند شد؛ اما قیمت ماشین های ایرانی در روسیه چقدر خواهد بود؟
 
حمله روسیه به اوکراین باعث شد تا صنایع مختلف این کشور از جمله صنعت خودروسازی روسیه با تحریم‌های شدیدی از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا مواجه شوند. در همین راستا خودروسازان روسی به ناچار محصولات خود را با کاهش آپشن به بازار این کشور عرضه می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از خودروسازان بزرگ به دلیل تحریم‌ها از روسیه خارج شدند، فرصت مناسبی برای حضور خودروسازان ایرانی در این بازار بزرگ فراهم شده است.

در همین راستا خودروسازان بزرگ ایران از جمله ایران خودرو و سایپا قصد دارند برخی از محصولات جدید خود نظیر ایران خودرو تارا و سایپا شاهین را به بازار روسیه عرضه کنند؛ اما ماشین های ایرانی با چه قیمتی در روسیه به فروش خواهند رسید؟

قیمت ماشین های ایرانی در روسیه
ماکسیم کاداکوف، سردبیر مجله روسی Za Rulem به تازگی مقاله‌ای را منتشر کرد که طبق آن ماشین های ایرانی به احتمال زیاد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی در بازار روسیه عرضه خواهند شد و قیمت آنها نیز به بیش از ۱ میلیون روبل برابر با ۴۵۰ میلیون تومان خواهد رسید.

طبق این مقاله، سدان سایپا شاهین با گیربکس دستی با قیمت حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار روبل برابر با ۲۰ هزار دلار یا ۵۶۰ میلیون تومان در بازار روسیه به فروش خواهد رسید. ایران خودرو تارا که باید در روسیه با وستا به رقابت بپردازد نیز قیمت آن کمی بیشتر از سایپا شاهین خواهد بود.

طبق گفته ماکسیم کاداکوف، قیمت سایپا شاهین و ایران خودرو تارا با توجه به قیمت آنها در ایران و گمرگ مرزی ایران حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار خواهد بود، اما مواردی چون هزینه گمرکی، مالیات و ارزش افزوده باعث خواهند شد تا قیمت ۱۳ هزار دلاری سایپا شاهین و تارا در بازار روسیه به ۲۰ هزار دلار برسد. تارا نیز که در سطح لادا وستا قرار دارد کمی گران‌تر از شاهین خواهد بود.

در حالی سایپا شاهین و تارا با قیمت حدود ۲۰ هزار دلار در بازار روسیه عرضه خواهند شد که لادا گرنت خودروی ارزان‌تری بوده و مشتریان روسی با پرداخت ۸۰۰ هزار روبل برابر با ۳۶۰ میلیون تومان می‌توانند آن را خریداری کنند. البته هنوز ماشین های ایرانی در بازار روسیه عرضه نشدند و نمایندگی‌های آنها نیز در بازار روسیه حضور پیدا نکردند؛ از این رو نمی‌توان این قیمت‌ها را قطعی دانست.

ماکسیم کاداکوف در پایان این مقاله تاکید کرد کیفیت خودروهای ایرانی در سطح متوسطی قرار داشته و حتی مشتریان ایرانی نیز از کیفیت آنها ناراضی هستند. ضمن این که کشورهای همسایه ایران نظیر عراق و سوریه نیز دیگر خواهان خودروهای ایرانی نیستند که از بی‌کیفیت بودن و ناایمن بودن آنها حکایت دارد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false