×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
در دیدار دکتر محمودوند نماینده مردم خرم آباد با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان در دیدار دکتر مرتضی محمودوند با دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که با حضور دکتر احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس، دکتر عطاران رئیس مرکز حراست، دکتر الماسی رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی، دکتر صبوری مدیرکل دفتر امور مجلس و حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد، مشکلات استان لرستان در حوزه زیرساخت ها و منابع آموزشی و پرورشی بررسی شد.

در ابتدای این دیدار دکتر محمودوند با اشاره به آمار مدارس تخریبی استان لرستان تصریح کرد: در برخی روستا ها و حتی شهر ها دانش آموزان لرستانی در وضعیت نامناسبی در کلاس های درس حضور پیدا می کنند که وقتی وضعیت را نسبت به میانگین کشوری مقایسه می کنیم نه تنها به لحاظ رسالت آموزش و پرورش قابل دفاع نیست بلکه زیبنده مردم شهید پرور لرستان نیست.

دکتر محمودوند با اشاره به توقف روند اجرایی پروژه های فرهنگی نظیر احداث فرهنگسرای دانش آموزی ادب، بودجه نوسازی مدارس استان لرستان را اندک و نامتوازن خواند و خاطر نشان کرد: علیرغم تلاش های صادقانه مجموعه نوسازی مدارس لرستان هنوز هم بسیاری از فضاهای آموزشی ما شرایط مناسبی ندارند و مشکل اصلی در این زمینه نبود اعتبارات کافی است.

وی با ناکافی خواندن سرانه مدارس روستایی و عشایری به ویژه مدارس شبانه روزی در استان لرستان، آمار پوشش تحصیلی و افزایش ترک تحصیل دانش آموزان لرستانی در سال های اخیر را تاسف بار خواند و افزود : گاهی در یک منطقه فقط امکان آموزش تا مقطع ابتدایی وجود دارد و دانش آموزان برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت و طی کردن مسافت های طولانی هستند که سبب می شود دانش آموزان قید ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را بزنند.

دکتر محمودوند همچنین با اشاره به ترک تحصیل برخی دانش آموزان لرستانی در دوران کرونا اظهار داشت: نبود امکانات آموزش مجازی نظیر تبلت موجب ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان لرستانی در زیست بوم کرونا شده است.

نماینده لرستان با اشاره به جایگاه محوری معلمان در تاریخ انقلاب اسلامی این قشر بزرگ و ارزشمند را مبدأ فضایل و محرک توسعه خواند و با تاکید بر حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی از طرح رتبه بندی معلمان افزود: خواسته ما از وزیر محترم این است که در برنامه ریزی های منابع انسانی سعی شود سهمیه استخدام های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان استان افزایش یابد و جوانان شایسته لرستانی که علاقه مند به شغل معلمی هستند در رقابتی عادلانه به این کسوت مقدس نائل شوند.

در پایان دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با به حق خواندن مطالبات نماینده مردم لرستان از حمایت های دکتر محمودوند از رتبه بندی معلمان تشکر کرد و افزود : دکتر محمودوند از نمایندگان تاثیرگذار و دلسوز مجلس سیزدهم هستند که همیشه نگاهی ویژه به مسائل تعلیم و تربیت دارند.

دکتر نوری تصریح کرد: آموزش و پرورش به حمایت های صریح مجلس انقلابی نیازمند است و تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش جز با همبستگی و وحدت همه ارکان نظام قابل دسترس نیست./پایگاه اطلاع رسانی دکتر مرتضی محمودوند

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false