×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
در Covid-19 سن یک عدد نیست: حجت اسدی


بیش از ۲۳درصد مردم ایتالیا بالای ۶۵سال سن دارند و این کشور پیرترین جمعیت اروپا را دارد.

سازمان بهداشت جهانی طی گزارشی اعلام‌ کرد که در کشور چین تا کنون بیش از ۸۱ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۲۸۲نفر فوت کرده‌اند؛ به عبارتی، کمتر از ۲/۵درصد جمعیت مبتلایان (Covid-19) فوت کرده‌اند.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی(WHO) شمار مبتلایان به کرونا ویروس در کشور ایتالیا ۴۷۰۳۲نفر است که از این تعداد، تاکنون ۴۰۳۲ نفر فوت کرده‌اند. به عبارتی، ۱۱/۶درصد جمعیت مبتلاشده به کروناویروس در این کشور فوت کرده‌اند.

بر اساس محاسبات ریاضی، درصد فوت‌شدگان‌‌کشور ایتالیا ۵ برابر تلفات کشور چین است و این درحالی است که تعداد مبتلایان کشور ایتالیا نصف مبتلایان کشور چین بوده است.

درحالیکه چین با جمعیت یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون نفری سر منشاء اصلی کروناست؛ کشور ۶۵ میلیون نفری ایتالیا در رتبه اول کشورهایی قرار دارد که گرفتار کرونا ویروس هستند. جمعیت چین ۲۲ برابر ایتالیاست. ایران با جمعیت ۸۰ میلیونی، ۸درصد بالای ۶۰سال سن دارد.

در گزارشی که در ژورنال پزشکی جاما منتشر شده، بیش از ۷۲۰۰۰بیمار کرونا ویروس در چین مورد بررسی قرار گرفتند، نشان داد که میزان مرگ ‌و‌ میر کلی ۲/۴ درصد است. اما در بزرگسالان مسن، میزان تلفات به ۱۵ درصد افزایش یافته است. بر اساس همین تحقیق افراد مسن و افراد دارای بیماری‌های مزمن، به ‌شدت به کرونا ویروس(Covid-19) آلوده می‌شوند.

کارشناسان می‌گویند با افزایش سن، سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیف می‌شود و خطر عفونت ریوی چندبرابر افراد جوان می‌شود. دکتر سامیر سینا، مدیر شبکه بهداشت تورنتو کانادا، اعتقاد دارد‌ ویروس کرونا در سنین جوانی منقبض می‌شود. کارشناسان توصیه اکید‌ دارند در جوامعی که ویروس کرونا شیوع یافته، بزرگسالان باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که‌ با‌ توجه به شیوع شدید Covid-19 در جوامع مختلف، رتبه کشورها مدام تغییر می‌کند./حجت اسدی

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false