×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دکتر خادمی: لرستان بگونه‌ای متمایز و با نگاه مثبت دیده شود

استاندار لرستان: نگاه مساوی به لرستان و سایر استان ها در شرایط فعلی عین بی عدالتی و ظلم است .

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان اولین جلسه شورای اداری استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه، دکتر خادمی استاندار لرستان، دکتر شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، معاونین استاندار و سایر اعضای شورای اداری استان برگزار گردید .

استاندار لرستان در این جلسه گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مدت تصدی ریاست قوه قضاییه اقدامات ماندگار و ارزنده‌ای را انجام داده و با تدوین سند تحول قضایی و سند امنیت قضایی برگ زرینی در کارنامه قوه قضاییه ایجاد کرده اند.

دکتر خادمی با اشاره به محرومیت در استان اظهار داشت: لرستان در دو برهه زمانی مورد کم توجهی قرار گرفته که اولین موج آن به پیش از انقلاب و زمانیکه حکومت طاغوت اساساً به استانهای لر نشین به ویژه لرستان بی توجهی می کرد باز می گردد و موج دوم آن مربوط به سال های پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس است که لرستان به عنوان یک استان پشتیبان جنگ، همتراز با استان های مرز نشین دچار خسارت شد .

وی با بیان اینکه ۸۶۰ بانوی لرستانی در جنگ با حکومت بعث عراق جانباز و شهید شده اند، افزود: لرستان به عنوان یک استان در معرض بمباران، دچار تخریب زیرساخت ها شد و با از دست رفتن فرصت سرمایه گذاری در آن دوران نتوانست هم ردیف سایر استان ها رشد داشته باشد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در دوران بازسازی پس از جنگ متاسفانه لرستان در ردیف استان های صدمه دیده از جنگ محسوب نشد و اعتبارات بازسازی جنگ به این استان تعلق نگرفت که با توجه به این قبیل اتفاقات دچار یک عقب ماندگی تاریخی شد .

دکتر خادمی با تاکید بر اینکه باید لرستان بگونه‌ای متمایز و با نگاه مثبت دیده شود، ادامه داد: با توجه به شرایط استان به دنبال راههایی برای برون رفت از وضعیت کنونی و ایجاد نگاه ویژه و اصطلاحاً برقراری تبعیض مثبت در جهت جبران عقب ماندگی ها هستیم و لازم است این نگاه برای دستگاههای سیاستگذار، قانونگذار و راهبردی جا افتد .

وی خواستار حضور نهادهایی با نگاه اقتصادی و اجتماعی برای سرمایه‌گذاری در لرستان شد و گفت: ورود نهادهای عمومی غیر دولتی مانند شستا، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازمان بازنشستگی و امثال آنها برای سرمایه گذاری در لرستان بسیار مهم است تا بتوان جریان صنعت و توسعه را در استان به خوبی شکل داد .

استاندار لرستان با اشاره کشاورزی به عنوان مزیت نسبی استان یادآور شد: توسعه کشاورزی لرستان از مسیر آب میگذرد که متاسفانه در حوزه آب قطعاً لرستان مورد ظلم واقع شده و لازم است با تشکیل شورای آب، افزایش تخصیص آب و استفاده آن در مصارف مورد نیاز به توسعه استان کمک کنیم .

دکتر خادمی ایجاد زیرساخت هایی مانند پالایشگاه و پتروشیمی در استان با توجه به عبور ۸۰۰ هزار بشکه فرآورده نفتی از لرستان، تکمیل زیرساختهایی مانند راه آهن و ایجاد اولویت های ترجیحی از قبیل ارائه وام های کم بهره و تخفیف مالیاتی برای حضور سرمایه گذاران در استان، تشکیل کمیته تعاملی برای رفع مشکلاتی که به مصلحت استان است و رفع موانع شرکت های تولیدی مانند عظیم خودرو، کارخانه سیمان خرم آباد، سامان کاشی، فولاد ازنا و سایر موارد مشابه را از دیگر خواسته های استان عنوان کرد./ اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false