×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دکتر محسن یوسفوند: دوپینگ؛ رمزگشایی از قدرت اختلاسگران


این روزها سریالی از شبکه‌ی سومِ سیما در حال پخش است که دو تن از کاراکترهای ( شخصیت‌ها ) آن فقط با خوردن یک قرص و آبی روی آن، اقدام به کارهای عجیب و غرببی میکنند، نام این سریال «دوپینگ» است. قطعا همگی هم با لفظ و مفهوم و کارکرد دوپینگ آشناییم آن هم در حیطه‌ی مسابقات و فعالیتهای ورزشی که شخص برای افزایش نیرو و قدرت بدنی خود، از راه غیرقانونی و البته غیراخلاقی، اقدام به آن می‌نماید.

در نگاه اول گمانم بر این بود این سریال قصد دارد جوانب دوپینگ و آسیب‌های آن را به تصویر بکشاند، اما دیدم که دوپینگ ذهن ما را هم دوپینگ کرده و قدرت به تخیل‌ بخشی زیادی به ببینده می‌دهد.

ذهن مُدام با خود کلنجار می‌رفت که این فیلم را جای دیگر دیده‌ام ؟!
بله! دیدم زمانی که اختلاسگر، مثل آب خوردن و بدون هیچ مزاحمتی اقدام به خالی کردن صندوق‌ (ها) همچون صندوق ذخیره فرهنگیان و یا وام‌های میلیاردی از فلان بانک، بدون هیچ مانع‌ و با چشم پوشی و نادیده گرفتن مسئول همان مجموعه، کاری که شخصیت بازیگرِ زنِ همین سریال، به مدیر، کارمند و … دستور می داد که تمام اموال، اعم از طلا، دلار و … را تحویل داده و خود را به خواب زده !!! و تاکید می کرد (به ذهنشان تلقین می‌نمود) که هیچ ندیده‌ و خود را به غفلت بزنند و اموال را به سرقت می برد، مثل آبِ‌خوردن، عجب شباهتی./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false