×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رئیس ملا نُقَطی از سری بیماری های مدیریت: گردآوری کیوان رباطی روزنامه نگار و مدرس دانشگاه



روسای بسیاری را می شناسیم که تصویب یک نوشته را بدون آنکه در آن دست ببرند دون شان خود می دانند. این روسا خیال می کنند که اگر مطالبی را که یک کارمند زیر دست تهیه کرده تغییر ندهند و « اصلاح نکنند» کارمند مسئول، آنها را بیسواد و ناوارد خواهند دانست.

این تمایل به اصلاح و تصویب همه چیز، حتی در مورد چیزهایی که احتیاجی به اصلاح و تصویب ندارد، موجب می‌شود که اولاً همکاران شما به تدریج دلسرد شوند و در ارائه پیشنهاد ها و تهیه مطالب سعی و دقت کافی ننمایند، چون می دانند که در هر حال شما برتری خودتان را نشان خواهید داد و ثانیاً میز شما چنان از کاغذ و پرونده انباشته می شود که ناچار خواهید شد دوچندان تلاش کنید.

طرز تشخیص رئیس ملا نقطی؛

برای اینکه چگونگی این بیماری بر شما معلوم شود ده تا از آخرین گزارش ها و نامه هایی را که برای تصویب یا امضای شما آورده اند و شما آنها را مطالعه کرده اید مجدداً بررسی کنید. اگر از این ده مورد، در بیشتر از ۵ مورد آثار قلم خوردگی ها و اصلاحات شما منعکس است، مواظب باشید که شما رئیس ملا نقطی هستید، مگر اینکه تمام زیر دستان شما استثنائاً در کار خود ناوارد باشند.

طرز معالجه رئیس ملا نقطی؛

احساس تمایل به اصلاح هر نوشته ای را که به دستتان می رسد سرکوب کنید، کلاه خودتان را قاضی کنید و انصافاً ببینید که چه مقدار از نوشته ها صرفاً احتیاج به دستکاری شما داشته است. کارمندانی را که نوشته های آنها احتیاج به اصلاح عبارتی ندارد تشویق کنید./چالرز آستن/انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false