×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
راه‌اندازی ۵ آزمایشگاه تشخیص کرونا در لرستان



پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از ایرنا/ رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پنج آزمایشگاه تشخیص کرونا در لرستان راه اندازی شده که توانایی انجام بیش از یک هزار تست در روز را دارند.

محمدرضا نیکبخت، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان لرستان قرمز است که می بایست به صورت ویژه اقدامات پیشگیرانه و محافظتی را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مردم و بویژه جوانان نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند افزود: ممکن است این بیماری برای جوانان مشکلی در پی نداشته باشد اما برای افراد مسن و کسانی بیماری زمینه ای دارند بسیار خطرناک است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: آمار مبتلایان به کوید ۱۹ در شهرهای بروجرد، دورود و دلفان نسبت به شهرهای دیگر استان بالاتر است که اعضای ستاد کرونا در شهرستان‌ها باید تصمیمات در راستای کاهش شیوع کرونا را در دستور کار قرار دهند.
نیکبخت با اشاره به اقدامات ارزنده بهداشتی و درمانی در استان لرستان گفت: بیماران کرونایی در سطح استان تقسیم بندی شده و بصورت گروهی با پزشکان ما در ارتباط هستند که از این طریق بیماران راهنمایی شده و وضعیت آنا به طور مرتب رصد می شود.
وی اظهار داشت: در این مدت به همت استاندار و فرمانداران استان در طرح غربالگری و شناسایی موارد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا لرستان در مقطعی رتبه دوم و همچنین سوم کشور را کسب کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: تاکنون در شهرستان دورود تعداد ۲۶۷ مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده که از تعداد ۱۹ نفر جان خود را از دست داده اند.
او با تأکید بر مراقبت از دانش آموزان گفت: با توجه به آما رو به افزایش مبتلایان در دورود ما پیشنهاد نمی کنیم فعلا محصلین در این شهر به مدرسه بروند.
وی اظهار داشت: بزودی پروژه های خوبی در سطح شهرستان دورود از جمله بلوک زایمانی بیمارستان شهدای هفتم تیر، مرکز جامع سلامت شهید رجایی و شهید بهشتی، اصلاح اورژانس بیمارستان هفت ‌تیر و کلینیک ویژه افتتاح و بهره برداری خواهند رسید.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false