×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
راه برون رفت از وضعیت فعلی شهرستان کوهدشت: به قلم مجتبی کلانتر فعال سیاسی اجتماعی


راه برون رفت شهرستان کوهدشت از وضعیت موجود چیست؟ آیا توسعه صنعت در این دشت بی آب جوابگو هست یا کشاورزی و دامپروری؟ چرا نخبگان کوهدشتی ترجیح می دهند از کوهدشت مهاجرت کرده و عطایش به لقایش ببخشند! براستی چرا عرصه سیاسی ترین شهر کشور به درد بی درمان مهاجرت از همه اقشار را سالهاست تجربه می کند؟! سهم نمایندگان ادوار و مدیران شهرستان، استان و نخبگان سیاسی اجتماعی از این وضعیت چقدر است؟ آیا راهی برای برون رفت از این وضعیت بغرنج وجود دارد ؟

در مقایسه شهرستان کوهدشت در زمان گذشته و حال، آیا تغییرات ملموسی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایجاد شده است؟ سهم کدام قشر در ایجاد یا عدم ایجاد این وضعیت بیشتر است؟ راه برون رفت احداث سد معشوره می باشد یا انتقال سیمره از شمالی ترین نقطه آن به دشت کوهدشت؟ کدام کم هزینه تر و با سرعت بیشتر و زمان کمتری انجام می شود؟

به ضرس قاطع می توان ادعا کرد راه توسعه اقتصادی کوهدشت در حوزه اشتغال و رفع بیکاری، انتقال آب به این دشت تشنه و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی و ایجاد چرخه کامل صادرات محصولات تولیدی است، و تا این چرخه کامل انجام نشود توسعه پایدار رخ نخواهد داد. این موضوع نیز به تنهایی توسط نماینده مردم قابلیت اجرا یی ندارد و باید همه نخبگان محلی و کشوری با اتحاد و همفکری و صرف توان و وقت لازم این موضوع را در دستور کار قرار داده تا شاید کم ‌کاری و سیاسی کاری گذشته جبران گردد.

لذا توسعه این شهرستان و عقب ماندگی همه حوزه ها میسر نمی شود مگر با اتحاد، همدلی و هم افزایی همه نخبگان، سیاسیون و تمام احزاب و جناح های موجود در این پهنه تشنه! والسلام / انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false