×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سفرهای کرونایی و تصمیمات مقامات لرستان: مهدی میرزاوند


امسال را من سال اقدام فردی می دانم، موضوع هیچ پیچیدگی خاصی ندارد، خودمان باید بفکر خودمان باشیم. مرحله بکارگیری اطلاعات با توجه به منطق های موجود، همان داستان قدیمی از آخر اول شدن است، بترتیب قرنطینه ی خانگی، استانی و کشوری، در اینچنین شرایطی دریغ نکنید و منتظر هیچ کس نمانید و برای شکست کرونا و نجات جان خود و اطرافیانتان همچنان در خانه بمانید و تحت هیچ شرایطی وسوسه نشوید، چرا که ورود مسافران در این ایام بمنزله ی باز شدن کسب و کار، رونق اقتصادی و در نهایت شکسته شدن قرنطینه خانگی و شیوع کروناست.

طبق قانون، فرمانداران مسئول مستقیم جان و مال شهروندان می باشند. در شرح وظایف فرمانداران از سرشماری تا ریشه کنی بیماری ها ، تصمیم گیری، هماهنگی، برنامه ریزی، نظارت و مراقبت، فراهم آوردن زمینه همکاری و ایجاد اتاق همکاری بین دستگاه ها، نظارت و بازرسی از کلیه ارگان های دولتی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری، کنترل و مهار بحران های ناشی از حوادث و بلایا… برعهده فرمانداران می باشد.

امروز ملت دست از کسب و کار کشیده و جان را در گرو عقلانیت جناب تان گذاشته اند. در تشریح و بررسی عملکرد مدیریت اجرایی استان لرستان در مقابله با شیوع کرونا می توان مدیریت را به دو بخش، ماقبل عید و پسا عید از یکدیگر مجزا کرد؛ عملکرد مدیریت اجرایی ماقبل عید: در کلیه ی امور منجمله بستن پاساژها و مراکز خرید، هتل ها، مجموعه های ورزشی، گردشگری و مراکز خدماتی، عملکرد قابل قبولی ارائه دادند که اگر فرماندار محترم خرم آباد یک تصمیم قاطع در بستن مغازه کاسبان و دست فروشان بازار روز خرم آباد و بازار تره بار فروشان اسدآبادی می گرفتند استرس کرونایی ملت با توجه به ازدحام جمعیت این میادین هم کم می شد. اما در پسا عید: نقطه ی اتصال و انتقال کرونا در کل جهان، سفر و مسافرت است. دلیل اصلی شیوع کرونا در جهان و انتقال کرونا در ایران، مسافرت و جابجایی فرد ناقل ویروس می باشد.

راه اصلی مقابله با کرونا در ابتدا قرنطینه کشور و سپس استان، شهر و در نهایت ماندن شهروند در خانه می باشد. متاسفانه یکی از اصلی ترین دلایل شیوع کرونا در ایران بسنده کردن به قرنطینه ی خانگی بود، تا اینکه کشورهای همسایه مرزهایمان را قرنطینه کردن، و در تعطیلات نوروز استان ها و شهرستان ها با تدابیر فرمانداران از ورود مسافران ممانعت کردند، اقدامی که از همان ابتدای انتقال ویروس کرونا به ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس می بایست شهر ناقل را قرنطینه کرد؟

در استان لرستان عملکرد زنجیره ای فرمانداران لرستان می تواند از ورود کرونا به شهرهای استان ممانعت کند؛
هشدارجهرمی وزیر ارتباطات در معرفی کردن استان لرستان بعنوان استان دوم مسافر پذیر، نشان می دهد که عملکرد زنجیره ی فرمانداران لرستان تا روز دوم فروردین منفی می باشد، تاکید می شود که ورود مسافر به استان مساوی است با
باز شدن کسب و کار و شکسته شدن قرنطینه خانگی و شیوع کروناست.

فعلا در احترام به سخنان جناب استاندار در همراهی و امیدبخشی فرمانداران و البته آرامش شهروندی، برای بالا بردن روحیه و بهبود سیستم ایمنی بدن، فقط به یک جمله بسنده می کنیم که جناب استاندار؛ عملکردفرمانداران منتصب را با گشت و گذار در داخل شهر و بررسی سامانه ی دوربین های راهنمایی رانندگی برون شهری و درون شهری بسنجید، چرا که مسیر شیوع کرونا مسافرت و مسافران می باشند. درایت، قاطعیت، مسئولیت پذیری و تدابیر فرمانداران در بستن مرزهای زمینی و هوایی استان امنیت جسمی روحی و روانی ملت را تضمین می کند./ مهدی میرزاوند

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false