×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شناخت جریانات و اوضاع و احوال استان راهگشای حوزه ی معاونت سیاسی وامنیتی واجتماعی


می گویند: ((حسن سیستم دمکراتیک رای اکثریت نیست بلکه تشکیل نهادهای آزاد و دمکراتیکی است که قادرند حتی رای اکثریت را مورد بازبینی و تجدید نظر قرار دهند البته با شیوه ها و امکانات دمکراتیک))
یکی از همین شیوه های دمکراتیک صندوق رای و انتخابات است که از بارزترین ویژگی حکومت های مردم سالار می باشد و حضور اکثریت مردم بستر تغییر دولت ها به شیوه ای دمکراتیک است.
بدون تردید از مهمترین وظایف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تلاش در جهت تحقق برنامه های سیاسی، اجتماعی دولت و ارتقای مشارکت و حضور موثر مردم استان در فعالیت های سیاسی و اجتماعی می باشد. از طرفی شرایط کنونی کشور که با تحریم های ظالمانه غرب (آمریکا) روبروست و همچنین شرایط منطقه خاورمیانه به مانند انبار باروت می باشد که کوچکترین خطا می تواند کیان کشور را به مخاطره بیاندازد و لازم است که این معاونت در راستای تحقق وظایف خطیرشان ضمن حمایت کامل از برنامه های دولت فضای وحدت و همدلی و نقد منصفانه را در استان فراهم نماید که جهت حصول این موضوع بایستی با کلیه الیت سیاسی از احزاب و گروه ها و تشکل ها بدون نگاه جناحی، با تشکیل جلسات مستمر و مداوم دعوت به عمل آورند، از طرفی با توجه به غیر بومی بودن ایشان تحقق این امر در شرایط کنونی و در کوتاهترین زمان باتوجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی امری سخت و نیازمند هوشیاری و مداقه بیشتر است، که حضور مشاوران مورد اعتماد و شناخته شده می تواند امری مفید و کارامد باشد.
گاها در بسیاری از حوزه های انتخاباتی مشاهده می گردد که نمایندگان مجلس جهت نیل به اهداف خود و تحت تاثیر قراردادن جریان انتخابات فرمانداران حوزه های انتخاباتی مورد نظر خود را تحت فشار قرار می دهند که جهت پیشگیری از این وقوع، ایشان می توانند هرگونه تغییر در این امر را بدون دلایل مشهود ملغی و تعلیق نمایند و همه ی آنها را در بی طرفی کامل مجاب نماید.
از طرفی این روزها شاهد شفاف سازی و مبارزه با فسادی هستیم که بعضا پای بسیاری از افراد با نفوذ در این جریاناتیم که رسانه ها روزنامه ها و فضای مجازی رکن اساسی در این میدان هستند که ایشان لازم است این اقشار را ضمن تقویت، مورد حمایت و پوشش قرار دهند که در فضای به دور از تهمت و افترا، شرایط لازم جهت شفاف سازی و پاسخگویی از طریق این اقشار فراهم نمایند. ضرورت ایجاب می نماید که معاونت سیاسی…
باتوجه به شرایط فعلی کشور وحدت گروه ها احزاب و تشکل های سیاسی مد نظر قراردهد ودر تحقق این مهم گامهایی بر دارد ،همچنین جهت تقویت احزاب که یکی از ارکان جامه ی مدنی است و مبانی این مهم را مهیا نماید. دیدار و ارتباط با فعالین سیاسی درتمام جناحها دیگر برنامه ای ایشان باشد، با توجه به انتخابات پیشرو مجلس جهت عدم دخالت فرمانداران در حوزه های انتخابی به سود نمایندگان فعلی هر حوزه از تغییرات ناگهانی و بدون دلیل فرمانداران وبخشداران جلوگیری نمایند که در این امر فعالین سیاسی می توانند کمک کننده باشند.
با توجه به شرایط فعلی در راستای مبارزه با فساد فعالین مجازی و روزنامه نگاران استان از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشند نه به گونه ای که فضای تهمت افترا باشد در واقع هم سو با مبارزه با فساد کمک و مدیریت شوند و بعضا جناحی با آن ها برخورد نشود./
عنایت صادقی

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false