×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
طرح تحقیقاتی درمان کرونا در لرستان وارد فاز عملیاتی شد


پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از ایرنا/ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:‌ طرح تحقیقاتی پیشگیری و درمان کرونا با استفاده از گیاهان دارویی وارد فاز عملیاتی و اجرا شده است.

ابراهیم فلاحی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: طرح ارزشمند پیشگیری و درمان کرونا با داروی کاملا گیاهی “موکودنتول” از تولیدات استان تصویب شده و در ۲ فاز تحقیق بر پرسنل بیمارستانی و مبتلایان به کرونا تدوین شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر آزمایش این دارو بر یکهزار و ۶۰۰ نفر کادر بیمارستانی که با بیماران کرونا در تماس هستند آغاز شده تا تاثیر آن در پیشگیری از ابتلا سنجش و بررسی شود.
او ادامه داد: همچنین قرار است تاثیر این داروی بومی بر بیماران مبتلا به کرونا بررسی شود که تا چه اندازه در درمان و یا تسریع بهبودی آنها موثر است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: علاوه بر درمان های روتین و معمول کرونا در کشور که در استان هم انجام می شود یک طرح تحقیقاتی برای تهیه فرمولاسیون دارویی در حال اجرا است که در قالب آن دارورسانی با استفاده از ذرات نانو به ریه بیمار تسریع می شود.
فلاحی گفت: هدف تهیه و اجرای این طرح، تمرکز دارو بر ریه فرد بیمار است تا مدت زمان رسیدن دارو به ریه کوتاهتر شده و تاثیرگذاری داروها بیشتر شود.
وی با بیان اینکه از مجموع ۴۴ طرح ارایه شده توسط هیات علمی و پژوهشگران به معاونت تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۲۴ طرح تصویب شده ادامه داد: همچنین بانک اطلاعات پزشکی (بیوبانک) بیماران مبتلا به کرونا در استان با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.
وی افزود: محققان می توانند با استفاده از این بانک اطلاعاتی در سال های آتی از تمامی نمونه های بافتی بیماران برای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کنند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false