×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
طرح ساماندهی باغ «گلستان» تهیه شد

دادستان خرم‌آباد در بازدید از مجموعه باغ تاریخی «گلستان» بر لزوم تسریع ساماندهی محوطه باغ و نظم‌بخشی به آن تاکید کرد.

به گزارش پژواک لرستان، سعید رازانی دادستان مرکز لرستان در استمرار بازدید از روند اقدامات دستگاه های اجرایی مختلف در سطح شهر خرم آباد، به بازدید از وضعیت باغ تاریخی «گلستان» واقع در محوطه پایین دست قلعه فلک الافلاک رفت.

دادستان خرم آباد پس از بازدید میدانی از محوطه باغ و گفتگو با مسئولان مربوطه در سخنانی اظهار داشت: یکسری کارها باید در محوطه باغ گلستان شروع شود.

برنامه های کوتاه مدت ساماندهی باغ گلستان اجرا شود

سعید رازانی خطاب به مسئولان با اشاره به اینکه یکسری برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید داشته باشید، گفت: برنامه‌های کوتاه مدت شامل هرس درختان، کف سازی، سامان بخشی محوطه و… می‌شود تا گردشگران از این فضا بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه فضای سبز مجموعه باید تلاش شود و یک نظم بخشی به مجموعه شود، در خصوص برخی مطالب مطرح شده پیرامون قطع درختان این باغ نیز افزود: امروز محوطه باغ را بازدید کردیم، اما چیزی که می‌بینیم دو سه مورد داشته‌ایم که درختان به مرور زمان خشک شده‌اند. قطع درخت را مشاهده نکرده‌ایم.

طرح ساماندهی آب‌های سطحی و زیرسطحی باغ گلستان از سوی مشاور تهیه شده است

رامین ابراهیمی سرپرست پایگاه قلعه فلک الافلاک نیز در سخنانی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی آب‌های سطحی و زیرسطحی باغ گلستان از سوی مشاور تهیه شده است، اظهار داشت: این طرح تأیید شده است تا اجرا شود، در قالب این طرح محوطه سازی و کف سازی نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تهیه و مصوب شده و تنها منتظر اختصاص اعتبار ریالی هستیم، تصریح کرد: متأسفانه همچنان در سال ۹۷ و ۹۸ اعتباری برای این امر اختصاص نیافته است.

کاشت ۸۰ درخت مثمر در محوطه باغ

سرپرست پایگاه قلعه فلک الافلاک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع قطع درختان باغ گلستان گفت: آقای امیری معاون استاندار لرستان، رئیس شورای شهر خرم آباد و فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان بازدیدی از باغ گلستان داشتند که در همان حین یکی از درختان مریض و جوان پس از آنکه باد شدید شد افتاد، شاخه‌های شکسته شده هنوز در محوطه هستند تا معلوم شود باد زده و انداخته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۸۰ تا ۹۰ درخت مثمر را در محوطه باغ کاشته‌ایم.

برای هرس درختان باغ گلستان شهرداری خرم آباد ورود کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه برای هرس درختان باغ گلستان شهرداری آمد و هرس کرد، خودمان ورود نکرده‌ایم، افزود: شهرداری درخت‌هایی که خشک بود را هرس کرد تا محوطه آماده ورود گردشگران شود.

سید امین قاسمی با بیان اینکه محوطه باغ گلستان باید ساماندهی شود و اعتبار مورد نیاز این امر را باید در رایزنی در سطح ملی کسب کنیم، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات در سطح ملی توزیع می‌شود و اعتبارات استانی کم است، لذا از اعتبارات ملی کار را باید به پیش ببریم.

راه اندازی موزه سکه در ساختمان باشگاه افسران

وی با اشاره به اینکه محدوده اطراف باغ گلستان را یک سال است از ارتش تحویل گرفته‌ایم، گفت: این در حالیست که ‬نصف ساختمان موجود در باغ که از سوی ارتش تخلیه شد، سال گذشته بر اثر صاعقه تخریب شد. ساختمان را بازسازی و تمام نواقص فنی را برطرف کردیم و امروز سرمایه گذاران بسیاری حاضر به اجرای طرح این ساختمان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: ما این ساختمان را برای راه اندازی موزه سکه در نظر گرفته‌ایم.

ایجاد آب نما، سنگ فرش محوطه و گسترش فضای سبز در دستور کار است

قاسمی با اشاره به اینکه هفت ماه است مشاور دارد دبی فصل‌های مختلف چشمه موجود در باغ گلستان را بررسی می‌کند، اظهار داشت: باید این آب را زهکشی کنیم تا گردشگران بتوانند در فصل بهار از محوطه بازدید داشته باشند.

وی با بیان اینکه همچنین در قالب این طرح آب نما ایجاد می‌کنیم، محوطه را سنگ فرش و فضای سبز ایجاد می‌کنیم، تصریح کرد: استان تاکنون یک ریال اعتبار نقدینگی برای اجرای این طرح نداده است و از تهران پول مورد نیاز را گرفته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید بر اینکه از محوطه باغ گلستان یک مسیر تردد موقت برای دسترسی به قلعه ایجاد کرده‌ایم و مابقی فضا کارگاه است، افزود: باید ابتدا آب موجود در محوطه باغ زهکشی شود و بعد سنگفرش انجام شود.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false