×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عشایر چند درصد پروتئین لرستان را تولید می‌کنند؟


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: عشایر بخشی از نیازهای خوراکی استان را تولید می‌کنند.

سید ضیاء موسوی‌نیا، مدیرکل امور عشایر لرستان با بیان اینکه جامعه عشایری کم‌توقع، زحمت‌کش و ساده‌زیست هستند، بیان داشت: عشایر پر تلاش مولد و تولیدکننده بوده و بخشی از نیازهای خوراکی استان ازجمله ۲۵ درصد پروتئین استان را تولید می‌کنند.
وی با بیان اینکه عشایر همه نیازمندی‌های جامعه شهری و روستایی را دارند، اضافه کرد: برآورده کردن این نیازمندی‌ها از عهده سازمان امور عشایر به‌تنهایی برنمی‌آید.
موسوی‌نیا با اشاره به اینکه از نظر شاخص جمعیت عشایری لرستان در رتبه ششم کشور است، ادامه داد: از نظر تاریخی نیز عشایر لرستان ریشه‌ای بسیار قوی و کهن دارد.
وی به آیین‌نامه ساماندهی عشایر لرستان اشاره کرد و افزود: طبق این آیین‌نامه همه‌ی ادارات دولتی موظفند به تناسب جمعیت، بخشی از اعتبارات عمرانی خود را در مناطق عشایری هزینه کنند.
مدیرکل امور عشایر لرستان تأکید کرد: با توجه به شرایط، جامعه عشایری به حمایت ویژه‌تری نیاز دارند چون در غیر این صورت با مشکلات زیادی روبرو خواهند بود.
وی گفت: ما هم با تمام وجود تلاش می‌کنیم که وظایف‌مان را انجام دهیم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز در بحث عشایر به وظایف‌شان عمل کنند.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false