×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فراهم‌شدن مقدمات ورود پوشش شبکه نسل ۵ اپراتور به لرستان


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: نسل‌های دوم تا چهارم اپراتور همراه اول در بیش از ۹۸ درصد استان پوشش دارد.

نبی الله شمسی فر، مدیر مخابرات منطقه لرستان در نشست مجازی با اصحاب رسانه بیان داشت: نسل‌های دوم تا چهارم اپراتور همراه اول در بیش از ۹۸ درصد استان پوشش دارد و مقدمات ورود پوشش شبکه نسل پنج نیز به لرستان فراهم شده است.
وی افزود: مصرف اینترنت در لرستان از هشت گیگ به ۲۰ گیگ افزایش یافته که این میزان مصرف نیاز به شبکه باند قوی تری دارد و در این راستا باید مشکلات شبکه فیبر نوری برطرف شود.
مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به عدم توازن درآمد و هزینه در حوزه ارتباطات گفت: درآمد مخابرات به ازای هر خط تلفن ثابت ماهیانه ۵۶ هزار ریال می‌باشد در حالیکه خالص هزینه‌ها به ازای هر خط ۷۵ هزار ریال و ناخالص هزینه‌ها به ازای هر خط ۱۵۰ هزار ریال است.
شمسی فر گفت: یک دقیقه مکالمه با تلفن ثابت ۴۵ ریال و یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه ۶۵۰ ریال می‌باشد، اما فرهنگ استفاده از تلفن ثابت در لرستان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت تمامی اپراتور‌ها از سوی سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود افزود: این شاخص اکنون در لرستان بیش از ۹۰ درصد گزارش شده است.
وی گفت: ۶۲۰ هزار خط تلفن ثابت در استان وجود دارد که ۳۶۰ هزار خط آن فعال است و همچنین ضریب نفوذ خط تلفن ثابت در لرستان ۲۷.۷ و در کشور ۳۷ درصد می‌باشد.
شمسی فر با بیان اینکه ۱۱۲ هزار پورت منصوبه اینترنت پرسرعت در لرستان وجود دارد افزود: علاوه بر شهر‌ها و شهرستان‌های لرستان، در ۱۸۲ روستا ارائه خدمت می‌شود همچنین ۶۰۰ روستا به صورت اقماری در حال استفاده از خدمات مخابراتی هستند.
وی بیان کرد: نسل جدید سرویس باند پهن اینترنت نیز سال گذشته در شهرستان‌های بروجرد و بخش‌هایی از پلدختر فعال شد، پس از آن نیز واگذاری با حجم کم در بخش‌هایی از لرستان صورت گرفت و امسال توسعه می‌یابد.
شمسی فر گفت: ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار سیم کارت تلفن همراه در لرستان وجود دارد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار سیم کارت فعال و ضریب نفوذ استفاده از سیم‌کارت در استان ۱۲۰ درصد است.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false