×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فروش گوشت مرغ آزمایشگاهی برای نخستین بار در جهان


پایگاه خبری پژواک لرستان/ پس از چراغ سبز نشان دادن دولت سنگاپور، گوشت مرغ آزمایشگاهی برای نخستین بار در جهان در رستوران‌های این کشور سرو می‌شود.

به گزارش روسیا الیوم‏، شرکت آمریکایی ایت جاست (Eat Just) اعلام کرد دولت سنگاپور اجازه داده است تا گوشت‌های تولیدی اش به فروش برسد. این آزمایش یک جهش در صنایع جهانی غذا محسوب می‌شود به ویژه اینکه شرکت‌ها در تلاش هستند از راه‌هایی برای تولید گوشت استفاده کنند که کمترین خسارت را برای محیط زیست داشته باشد.
استفاده از گوشت‌های طبیعی به علت آنکه حیوانات گاز متان از خود متصاعد می‌کنند و این گاز یکی از گاز‌های گلخانه‌ای قوی است، برای طبیعت مضر است. از سوی دیگر باید برای نگهداری و پرورش حیوانات درختان زیادی را قطع کرد.
هر چند بیم آن می‌رود که گوشت‌های آزمایشگاهی قیمت زیادی داشته باشند، اما سخنگوی شرکت ایت جاست اعلام کرد پیشرفت خوبی در کاهش هزینه‌ها صورت گرفته است.
به گفته مسئولان این شرکت، تا سال ۲۰۵۰ مصرف گوشت بیش از ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت و طرح‌های جایگزین آزمایشگاهی برای تولید گوشت می‌تواند زنجیره تامین را تضمین کند.
آژانس غذای سنگاپور اعلام کرده است بعد از حصول اطمینان از سلامت گوشت‌های شرکت ایت جاست به آن اجازه داده است این نوع گوشت را به فروش برساند.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false