×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فواید آب نمک که شما را شگفت‌زده خواهد کرد



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ آب نمک ترکیبی از دو ماده در دسترس است که با هم و به صورت تنها خواص درمانی بسیاری دارند. از فواید آب نمک چه می‌دانید؟ مطمئن باشید با وجود اطلاعاتی که راجع به آب نمک و فواید آن دارید با خواندن این مطلب از مجله دلتا متوجه می‌شوید می‌توان از آب نمک استفاده‌های مفید دیگری کرد که از آن‌ها بی خبر بوده‌‌اید.

ضدعفونی کننده دهان
از مهمترین خواص و فواید آب نمک خاصیت میکروب کشی است. آب نمک به وسیله همین خاصیت ضد باکتری و آنتی سپتیک که دارد می‌تواند درد و التهاب را کاهش داده و باعث از بین رفتن عفونت دهان شود. آب نمک رشد باکتری‌ها را در دهان متوقف می‌سازد. غشای مخاطی دهان به کمک آب نمک بهبود می‌یابد و در اثر تغییری که در PH دهان ایجاد می‌نماید تکثیر میکروارگانیسم‌ها را در دهان با مشکل مواجه می‌کند.

 پیشگیری از عفونت پا
یک کاسه آب نمک درست کنید. پای خود را درون آن قرار دهید. این کار مانع ایجاد عفونت پا می‌شود. پس از این کار به منظور جلوگیری از خشکی پوست از مرطوب کننده استفاده نمایید.

ضدعفونی کردن بینی
یکی از روش‌های بسیار قدیمی استفاده از فواید آب نمک به منظور بهداشت بینی است. آب نمک می‌تواند سوراخ‌های بینی را از ذرات کثیف و بیماری زا تمیز و ضدعفونی نماید و همچنین باعث تقویت پوشش مخاط بینی گردد.مجله دلتا/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false