×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
لرستان گرفتار موج سواری کرونا؛ وضعیت بحرانی است 

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان این استان وارد موج سوم بیماری شده و ظرفیت تخت‌های برخی از بیمارستان‌های استان برای بستری بیماران پر شده است.

نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در لرستان تاکنون ۲۷ هزار و ۵۳۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۷ هزار نفر بستری شده‌اند، از میان تعدادی که بستری شدند عده‌ای مشکوک و عده‌ای بیماری آنها قطعی شد یعنی عده‌ای جز ۲۷ هزار نفر بودند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۲۸۶ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند گفت: از این تعداد متاسفانه ۵۸۸ نفر جان خود را از دست دادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با افزایش کادر درمان نیز تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بالغ بر ۵۰۰ پرستار اضافه شده که این ۵۰۰ نفر شامل پرستار طرحی و پرستارهایی‌ بودند که طرحشان تمام شده یا ادامه فعالیتشان تمدید شد همچنین برخی نیز پرستارانی بودند که به صورت شرکتی جذب کردیم و با برخی پرستاران نیز قرارداد ۸۹ روزه بستیم.
وی در رابطه با مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در لرستان بیان کرد: در ابتدا مرگ‌های ناشی از کووید ۱۹ از یک مورد شروع شد و برخی روزها شاهد مرگ یک نفر بودیم و گاهی فوتی نداشتیم، بعد از یک مدت تعداد فوتی‌ها به روزی دو تا سه نفر افزایش یافت ولی اکنون واقعا روزی شش تا هفت مورد مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس گزارش می‌شود./تسنیم/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false