×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم حفاظت موثر از سمندر لرستانی به عنوان یک گونه اندمیک در خطر انقراض


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان برحفاظت مستمر و موثر سمند لرستانی در خطر انقراض تاکید کرد.

علی سالاروند روز یکشنبه در بازدید از از زیستگاه های سمندر لرستان با اشاره به اهمیت این گونه در خطر انقراض و لزوم حفظ و حراست از آن گفت: با برنامه ریزی دقیق و جامع جهت برخورد با قاچاق این جانور در سطح استان و کشور در روزهای پایانی سال و حمایت همه جانبه کارشناسان، محیط بانان و سازمان های مردم نهاد و از همه مهمتر حمایت جوامع بومی و محلی ساکن در حوزه پراکنش این گونه می توان به حفظ گونه سمندر لرستانی کمک شایانی کرد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست اظهار داشت: یکی از راهکارهای اصلی برای جلوگیری از انقراض گونه ها بررسی زیستگاه ها و جمعیت های موجود و انتخاب جمعیت ها و زیستگاه های کلیدی و مناسب برای اجرای برنامه مدیریت و حفاظت گونه و افزایش سطح آگاهی از اهمیت حیات وحش و تنوع زیستی در بین مسئولان و مردم است.
سالاروند افزود: برای حفاظت از تنوع زیستی ذخایر ژنتیکی کشورمان باید همت گماشت و تعارضات موجود بین انسان و محیط را به حداقل رساند تا برای نسل آتی، سرزمینی با میراث طبیعی گرانبها به ارث بگذاریم.
وی گفت: توجه به ارزش های متنوع گونه‌های جانوری در برنامه ریزی های توسعه، ایجاد حس حمایت از حیات وحش در سطوح جامعه، جلب مشارکت های مردمی در مدیریت و حفاظت حیات وحش، انجام پژوهش کاربردی و بنیادی به منظور شناخت و مدیریت گونه های جانوری و احیای زیستگاه و جمعیت آنها، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات کیفی و کمی  و نیروی انسانی مورد نیاز حفاظتی برای جلوگیری از تخریب زیستگاه ها می تواند شرایط مطلوبی را برای پویایی و پایداری گونه های جانوری کشور و زیستگاه های آنها فراهم کرد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false