×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
«ما آه ، ما نگاه»: ایرج زیودار


سالهاست عنان عشق به گزمه سپرده و دم از عشقبازی می زنیم! کدام ناخورده نان دم از شکم سیری می زند که من تشنه لب از آب گوارا دم بزنم؟! در حالی که کمی آن دور دست تر صدای شورانگیز امواج خروشان رود قلقلکمان داده، اما ساحل آن به رویمان بسته شده است؟!

ویروس ها بخشی از خلقت و چرخه زندگی بشر هستند. آنها نه تنها در جسم و جان ما حیات دارند بلکه حزن و فرح حیات ما را معنی می بخشند. بقول الوین تافلر مسئله‌ انسان گذشته نیست بلکه آینده است زیرا زندگی بسرعت در حال تحول و تغییر می باشد.

بقول حضرت حافظ؛
فی الجمله اعتماد مکن بر ثبات دهر
کاین کارخانه ایست که تغییر می کند
ویروس ها هم بخشی از این چرخه تغییر و تحولات بشمار می آیند و باورهای ما را دچار دگرگونی و بشر را وادار به دگردیسی و تحول خواهی می نمایند.

کرونا ویروس آنقدر نرم و پاورچین پاورچین به زندگی ما پا گذاشت که حضور گجسته آن را با مرگ هموطنانمان متوجه شدیم. بنابراین وقتی حضور این مهمان ناخوانده اینقدر قوی و خطرناک و تهدید آمیز می باشد، پرداختن به آن برای سلامت جامعه و روح و روان آن حیاتی و الزامی می باشد.

نوروز ۹۸ را با سیل ویرانگر آغاز کردیم و هزینه های زیادی بابت آن پرداخت کردیم. امید داشتیم که سال ۹۹ را با خوشی و بسلامت در کنار خانواده و خویشان آغاز کنیم اما شوربختانه حوادث به گونه ایی رقم خورد که حتی از دید و بازدید و بجا آوردن آئین ها و سنت های اجدادیمان بر حذر شدیم. گویا قرار نیست حتی عید نوروز را کنار هم و بدون دغدغه سپری کنیم. عید و سال ۹۹ را با ویروس گجسته ” کرونا ” تحویل کردیم.

بشر در چالشها و تنگنا ها آبدیده تر و پخته تر عمل کرده و برنامه محورتر می گردد امید داریم که چالش کرونا ما را آبدیده تر نموده و بتوانیم آنرا به یک فرصت ارزشمند و پایدار تبدیل کرده و راهگشای آینده ما در تمام زمینه گردد.
/ ایرج زیودار

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false