×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
متولی جمع آوری سگ های بلا صاحب و موش‌های فاضلاب شهری کسیت؟: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون، شهرداری ها موظفند به منظور جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی نسبت به جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات موذی، مریض، مضر و ولگرد در سطح شهر اقدام نمایند.

روزانه گزارشاتی از مردم مبنی بر وجود سگ های ولگرد و بلاصاحب و موش های بزرگ فاضلاب در سطح شهر خرم آباد جهت انعکاس به شهردار و مدیران شهری ارائه می گردد و چندین بار هم این موضوع به شهرداران وقت گوشزد شده ولی متاسفانه کسی پاسخگوی این مهم نیست!

بیشتر مواقع نیز شاهد له شدن موش های فاضلاب در سطح خیابانها به وسیله وسائط نقلیه هستیم که هم موجب چندِش همشهریان می شود، هم باعت شیوع انواع بیماری خصوصا در فصول گرم سال می گردد.

حال با توجه به اینکه صراحتا قانون، شهرداری‌ها را متولی جمع آوری سگهای ولگرد و بلاصاحب و همچنین از بین بردن سایر حیوانات موذی از جمله موش‌های فاضلاب شهری نموده است، این سوال مطرح است که آیا شهرداری ها مقید به اجرای این مهم هستند؟! به نظر می رسد شهرداری علاوه بر اینکه به وظایف خود عمل نمی کند، حقوق شهروندان را نیز در این باب نادیده می گیرد!

مرجع ناظر و مافوق شهرداری ها که وزارت کشور و استانداریها می باشد، چرا بر این موضوع مهم که خواست تمام شهروندان است نظارت نمی کنند؟! مسئولان محترمی که توان انجام کارهای کوچک و بزرگ عمرانی و شهرسازی را ندارند، حداقل سگ های ولگرد را مهار کنند و مطابق موارد مصرحه در قانون به این موضوع عمل نمایند و با یک سم پاشی ساده نسبت به تلف نمودن موش‌های رها شده در سطح شهر که روزانه صدها نمونه از آنها در زیر چرخ خودروها له شده و بعد از مدتی به پودر تبدیل شده و در فضا پخش شده و با استنشاق آن شهروندان را بیمار می کند، اقدام نمایند؟!

استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و سایر دستگاههای مرتبط با این موضوع کجای کار هستند؟! دقیقا بفرمایید شما چکاره اید؟! چرا به وظایف خود در قبال مردم احساس مسئولیت نمی کنید؟!

مدیریت فقط پشت میز نشستن و ژست مدیر دادن و عکس پروفایل با انگشتر عقیق گرفتن و انتشار اخبار و اطلاعات دروغ به خورد مردم دادن نیست؟! مدیریت دستور کج‌ و معوج دادن زیر نامه ها و درخواست های مردمیِ مسکوت مانده و بایگانی شدن نامه های مردم و ارباب رجوع نیست؟!

مدیریت اولا سواد و تجربه کافی می خواهد، ثانیا جرات و جسارت و اُبُهت می خواهد! مدیری که در طول مدت مدیریتش راندمان و بهره وری نداشت و مردم و ارباب رجوع از آن راضی نبودند مدیر نیست و در بین مردم هیچ ارزش، اعتبار و جایگاهی ندارد و مطمئن باشند مردم اینچنین مدیران نالایق و بی سوادی را قبول ندارند.

اگر مدیران ما مدیر بودند بعد از ۴۵ سال این وضعیت نابسامان و غیر قابل توصیف مردم در حوزه های مختلف اقتصای، اجتماعی و فرهنگی نبود./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false