×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مدیریت آبشار بیشه به میراث فرهنگی واگذار شد

استاندار لرستان گفت: مدیریت منطقه تفریحی بیشه بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، «سید موسی خادمی» در جلسه بررسی مشکلات و نواقص منطقه تفریحی آبشار بیشه با تأکید بر لزوم وجود مدیریت مشخص و پاسخگو در این منطقه، گفت: از این پس مدیریت این منطقه بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان است و این دستگاه باید در خصوص آن پاسخگو باشد.

استاندار لرستان اظهار کرد: این اداره کل موظف است در اولین فرصت و طی چند روز آینده لیست مشکلات و نیازهای منطقه را تکمیل کند و سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در جهت رفع مشکلات همکاری لازم را با مدیریت منطقه به عمل آورند.

وی سپس تصریح کرد: متأسفانه از ابتدای سال تاکنون شش تن از هم استانی‌ها و هم‌وطنانمان در آب‌های این منطقه جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که سیلاب عظیم فروردین‌ماه سال جاری، این‌قدر تلفات جانی نداشته و این آمار ناراحت‌کننده است.

خادمی تأکید کرد: یک تیم کارشناسی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع با هماهنگی فرمانداری خرم‌آباد و اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان باید طی چند روز آینده ضمن حضور در منطقه آبشار بیشه، لیست مشکلات، خسارات و نیازمندی‌های موجود را با ارائه راهکارهای لازم تهیه و به استانداری ارائه دهند تا در جلسه‌ی بعد تصمیمات لازم در راستای بهبود وضعیت این منطقه تفریحی اتخاذ گردد.

استاندار لرستان در پایان خاطرنشان ساخت: اصلاح زیرساخت‌های حادثه‌دیده از سیل در حوزه روستا و منطقه تفریحی آبشار بیشه نیز بر عهده بنیاد مسکن استان خواهد بود.  

وجود مشکلات عدیده در منطقه تفریحی آبشار بیشه اسد عبداللهی فرمانداری خرم‌آباد، در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه در روزهای تعطیل نزدیک به ۱۰ هزار گردشگر در منطقه تفریحی آبشار بیشه حضور پیدا می‌کنند، گفت: اصلی‌ترین مشکل این تفریحگاه مشخص نبودن مدیریت آن است و در حال حاضر دهیاری بیشه به‌ناچار آنجا را مدیریت می‌کند.

وی افزود: آبشار بیشه دومین جاذبه گردشگری پرتردد در استان است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید برای مدیریت مجموعه پای‌کار بیاید. فرماندار مرکز استان ادامه داد: مشکلات عدیده‌ای در این منطقه وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها نبود یا کمبود امکانات لازم گردشگری، خسارات زیرساختی حاصل از سیلاب اخیر و از همه مهم‌تر تلفات جانی ناشی از غرق شدن شش تن از هم استانی‌ها و هم‌وطنان در طی دو ماه اخیر در آب‌های این منطقه است.

فرماندار خرم‌آباد تأکید کرد: این تلفات ناگوار در حالی به وقوع پیوسته که هم علائم و تابلوهای هشداردهنده و بازدارنده در خصوص ممنوعیت شنا در محل وجود دارد و هم تمام عوامل اجرایی تذکرات لازم را به گردشگران و مسافران حاضر داده و می‌دهند.

عبداللهی قیمت بالای کالاها و همچنین محل‌های اسکان مسافران را از دیگر مشکلات منطقه آبشار بیشه عنوان کرد و ابراز داشت: ایجاد یک پاسگاه دائمی و تعبیه سیستم صوتی هشداردهنده به مسافران می‌تواند در خصوص تأمین امنیت در منطقه مؤثر واقع شود و لازم است تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

وی اذعان کرد: این مجموعه نیازمند یک پارکینگ استاندارد و دائمی است چرا که در برخی از ایام سال، به‌خصوص در روزهای تعطیل و فصل تابستان نزدیک به ۲۰۰۰ خودرو در آن تردد می‌کنند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false